1. 4 ليتر آب را با 4 قاشق غذاخوري نمك به جوش آورده و سبزيجات را 5 دقيقه در آن بپزيد، سپس به كمك قاشق سوراخ دار آن را از آب جوش خارج كرده و در آب يخ بريزيد تا بافت و رنگ طبيعي خود را حفظ كند.
2. كره را در يك تابه روي شعله متوسط داغ كنيد. هنگامي كه رنگ آن شفاف شد و روي آن كمي كف كرد، پيازچه را اضافه كرده و 2 دقيقه تفت دهيد، سپس سبزيجات را اضافه كرده و 4تا5دقيقه ديگر تفت دهيد.
3. خامه و جعفري را اضافه كرده و روي شعله ملايم 5 دقيقه آن را بپزيد.
4. به آب جوشي كه سبزيجات را در آن پخته‌ايد، 4 قاشق غذاخوري روغن اضافه كرده و پاستا را 12تا15 دقيقه در آن بپزيد تا مغزپخت شود، سپس آبكش كنيد.
5. پاستا را همراه نيمي از پنير پارمزان به سس اضافه و مخلوط كنيد. پس از 4 دقيقه يا هنگامي كه همه مواد با هم مخلوط شد و پاستا در سس كمي نشاسته‌ داد، نمك و فلفل غذا را اندازه كنيد. پاستا را در ظرف كشيده و پنير باقي‌مانده را روي آن بريزيد.


* بسته به ذائقه خود، مي‌توانيد سبزيجات را بيشتر بپزيد، اما مواظب باشيد كه اين پخت اضافي باعث له و بدرنگ شدن سبزيجات نشود.
* در اين پاستا شما مي‌توانيد از تمام سبزيجات فصل مانند كدو، هويج، بادمجان و... هم استفاده كنيد اما بهتر است كدو و بادمجان را قبل از ريختن داخل سس سرخ كنيد.
* اگر زياد اهل خامه نيستيد، مقدار آن را نصف كرده و به جاي آن يك‌چهارم پيمانه آب مرغ يا آب گوشت غليظ اضافه كنيد.
* در صورت اضافه كردن مرغ، بهتر است آن را در آخرين مرحله و هنگام سرو به غذا اضافه كنيد.