1. از پشت شکم مرغ که باز است قسمت‌های داخل شکم مرغ را که شامل ریه و کلیه در بخش داخلی و چسبیده به دنده‌های پشت قرار گرفته را خارج کنید (این بخش باعث سیاه شدن داخل شکم پس از پخت می‌شود). در بخش گردن معمولا قسمتی از باقیمانده مری و نای و هم چنین چربی زیر پوست را هم در آورده وچربی انتهای دم را ببرید. وقتی که داخل شکم مرغ و سطح پوست کاملا تمیز شد سطح آن را خشک کنید.
2. به سطح و داخل شکم مرغ نمک و فلفل و زردچوبه بپاشید. بال‌های مرغ را به سمت پشت برده و در قسمت پشت ثابت کنید. شکم مرغ را با یک عدد گوجه فرنگی، پیاز و فلفل سبز پر کنید و لبه‌های انتهای شکم را به هم آورده و اگر پوست هم پارگی داشت لبه‌های پوست را به هم نزدیک کنید و با خلال دندان به هم بدوزید. پاهای مرغ را توسط نخ به هم ببندید تا مرغ در هنگام پخت از هم باز نشود.
3. از زعفران دم کرده و زردچوبه استفاده کنید. زعفران عطر و بوی خوبی به مرغ می‌دهد. بهتر است که زعفران را از اول به مرغ نزنید، وقتی مرغ نیم پز شد در فر را باز کنید و با برس طی دو مرحله روی مرغ را زعفران بزنید تا عطر آن پس از بریان شدن بیشتر حس شود. بهتر است که زعفران را به همراه کره روی مرغ بزنید.مقدار زردچوبه و زعفران به حدی باشد که پس بریان شدن خوشرنگ جلوه دهد.
4. قبل از گذاشتن مرغ در فر برگ بو را در ظرف بگذارید. مرغ به علت داشتن چربی و آب، خود به خود آب انداخته و اگر لازم بود در اواسط پخت یا از اول یک استکان آب اضافه کنید .
5. مرغ را روی پنجره وسط قرار دهید و فر را با بیشترین حرارت روشن کنید. زمانی که سطح مرغ برشته شد مرغ آماده است برای اطمینان بیشتر یک سیخ چوبی را به درون مرغ فرو کنید و از پخته شدن آن مطمئن شوید. مدت زمان پخت بستگی به اندازه مرغ دارد .
6. مدت 2/5 الی ۳ ساعت طول می‌کشد تا مرغ بریان شود.
7. در پایان پخت کمی از سس با مقدار زیادی چربی که مربوط به پوست مرغ است در ظرف جمع می‌شود و مزیت این روش نسبت به گریل کردن این است که چربی مرغ به اطراف و کف سینی پاشیده نمی‌شود .

* مرغ را در دیس بکشید و تزئین کنید و برای بریدن از قیچی استفاده کنید تا باقیمانده مرغ متلاشی نشود.