1. تکه‌های مرغ را با 2 قاشق غذاخوری روغن کانولا در تابه‌ای با دیواره‌های بلند خوب سرخ کنید.
2. بعد از سرخ شدن، تکه‌های مرغ را از تابه بردارید و پیازی که نگینی خرد کرده‌اید را در روغن تفت دهید. * پس از طلایی شدن پیازها، نمک و زردچوبه و تکه‌های مرغ را به آن‌ها اضافه کنید و روی تمام مواد، 1 تا 2 فنجان آب بریزید. بگذارید غذا 20 تا 25 دقیقه روی حرارت ملایم بماند.
3. در این فاصله، بادمجان‌ها را به دو نیم تقسیم و در 4 قاشق غذاخوری روغن باقیمانده، سرخ کنید و کنار بگذارید.
4. بعد از این که مطمئن شدید تکه‌های مرغ تقریباً پخته‌اند، زعفران آب‌کرده، گوجه‌فرنگی‌های خرد شده، بادمجان‌ها و غوره را به آن بیفزایید. بعد از 10 دقیقه، خورش مسما بادمجان آماده خواهد بود.


* گوشت مرغ باید خوب سرخ و طلایی شده باشد. اول باید تکه‌های خام مرغ سرخ شوند و بعد با کمی آب برای مغز پخت شدن روی حرارت قرار بگیرند.
* هرگز در مسما بادمجان، گوشت قرمز نریزید.
* می‌توانید بادمجان‌های سرخ شده را بعد از پخت غذا و هنگام سرو در ظرف بچینید یا اینکه 10 دقیقه مانده به برداشتن غذا از روی حرارت، به خورش اضافه کنید.
* برای اینکه بادمجان‌ها له نشوند، کلاهک بالای آن‌ها را نکنید.
* چاشنی مسما بادمجان فقط غوره است و هر چه غوره‌ها درشت‌تر باشند، بهتر است. از افزودن سرکه و آب‌لیمو به این غذا خودداری کنید زیرا طعم مناسبی به آن نمی‌دهد.
* ادویه‌های مناسب مسما بادمجان زردچوبه و زعفران است. برای اینکه زعفران بیشتر رنگ دهد، آن را در هاون چوبی بکوبید، نه هاون فلزی یا سنگی و بعد از اینکه آن را به صورت پودر درآوردید، در کمی آب داغ دم کنید. دم کشیدن زعفران 15 دقیقه طول می‌کشد.
* برای اینکه گوجه‌فرنگی‌ها بافت خود را از دست ندهند،‌ آن‌ها را به دو نیم تقسیم کنید و در 10 دقیقه پایانی به غذا بیفزایید. بهتر است این گوجه‌فرنگی‌ها متوسط باشند، نه بزرگ و نه کوچک.
* ازآنجا که این غذا با برنج سرو می‌شود، به شما پیشنهاد می‌کنم که ته دیگ آن را نان بگذارید، آن هم نان تافتون.
* همراه این خورش بهتر است ترشی لیته یا سالاد شیرازی بگذارید و از آنجا که این غذا نفاخ است، همراه آن شربت نعناع میل کنید البته هر نوشیدنی دیگری را نیز می‌توان همراه این غذا میل کرد و این کاملاً سلیقه‌ای است.