1 ـ ابتدا استخوان‌هاي قلم گوساله را به قطعات كوچك‌تر خرد كرده و در قابلمه بزرگي حاوي مقداري آب بريزيد و كمي نمك، برگ بو و دانه‌هاي فلفل سياه را به آن اضافه كنيد و بگذاريد بپزد.
2 ـ در فاصله پخت قلم‌ها، چغندر و هويج را پوست كنده و پس از خردكردن، داخل ظرفي بريزيد. سپس پيازها و 2 عدد از سيب‌زميني‌ها را نيز پوست كنده و در كاسه‌اي رنده كنيد. دو عدد از فلفل‌هاي دلمه‌اي را نيز رنده كرده و به مخلوط پياز و سيب‌زميني اضافه كنيد.
3 ـ بعد از اينكه قلم‌ها پخته شدند، زير شعله اجاق گاز را خاموش كنيد و قابلمه را كنار بگذاريد تا سرد شود. با سرد شدن قلم پخته و آب آن، لايه‌‌اي سفيدرنگ از چربي روي مواد ايجاد مي‌شود. اين لايه چربي را با قاشق برداريد و به ظرف ديگري منتقل كنيد؛ در ضمن استخوان‌هاي قلم را نيز بيرون آوريد.
4 ـ در يك تابه مقداري روغن بريزيد و هويج و چغندر خردشده را در آن تفت دهيد. پس از اينكه مواد تفت داده و كمي پخته شد، به آن قلم اضافه كنيد. حالا كمي صبر كنيد تا سبزيجات در آب قلم بپزند.
وقتي مرحله پخت هويج و چغندر به نيمه رسيد، سبزيجات رنده‌شده را به اين مخلوط بيفزاييد تا پخته شده و سوپ غليظ شود.
5 ـ در اين فاصله زماني، باقيمانده فلفل دلمه‌اي و سيب زميني‌ها را همراه كرفس به صورت درشت خرد كرده و پس از آنكه سوپ كمي غليظ شد، به آن اضافه كنيد و حرارت دادن را ادامه دهيد تا مواد افزوده بپزند.
6 ـ حالا نوبت كلم است. در اين مرحله، كلم خردشده را به غذا اضافه كنيد و مدتي حرارت دهيد تا نيم‌پز شود. سپس نيمي از گوجه‌فرنگي‌ها را در مخلوط رنده كرده و نيمي ديگر را به صورت خرد كرده اضافه كنيد.
7 ـ پس از آن، رب گوجه‌فرنگي را در چند قاشق آب سوپ حل كرده و به آن بيفزاييد.
8 ـ در مراحل پاياني، فلفل قرمز را اضافه كرده و درجه حرارت اجاق گاز را كم كنيد و بگذاريد سوپ حسابي جا بيفتد. براي اين منظور، يك ساعت زمان لازم است. سپس سوپ را در ظرف موردنظر بريزيد و روي آن را با جعفري خرد شده تزئين كنيد.
نكته: اگر مي‌خواهيد غذاي كاملي داشته باشيد ـ با توجه به تعداد نفرات ـ مقداري گوشت ماهيچه گوسفند نيز تهيه كرده و پس از خردكردن، از همان ابتدا به آب قلم اضافه كنيد. به اين ترتيب، گوشت به همراه سبزيجات خواهد پخت.