تحفه (یک نوع نان خرمایی)

تحفه، نوعی نان کوچک مغزدار است که بیشتر در کشورهای عربی تهیه می شود. تهیه این شیرینی به قالب مخصوص احتیاج دارد، طرز تهیه این شیرینی نیز از دستور العمل همراه قالب آن، نقل می شود.
آرد رادر ظرفی الک کنید وکره را ، با آرد مخلوط کنید.روغن را با آرد ورز دهید تا خوب جذب آرد شود.شکر، آب ولرم و مایه خمیر را پس از مخلوط کردن، 10 دقیقه زمان دهید تا تخمیر شود.سپس مایه خمیر و سفیده تخم مرغ را به آرد اضافه کنید و ورز دهید تا خمیر یکدست شود. به مدت30دقیقه به خمیر استراحت دهید.
کمی از خمیر را در قالب تحفه بگذارید و باز کنید و خرماهای آماده را در میان آن قرار دهید و خمیر را ببندید. سپس خمیر مغزدار را از قالب خارج کنید و در سینی فر بچینید. روی نان های کوچک را، با زرده تخم مرغ که با مقداری آب مخلوط شده است تزیین کنید.
فر را از قبل گرم کنید و سینی را درون فر قرار دهید و به مدت 10 الی دقیقه تحفه را بپزید. زمانی که روی نان ها طلایی شد، آنها را از فر خارج نمایید.


در صورت در اختیار نداشتن قالب مخصوص، می توانیدمقدار کمی از خمیر را در کف دست باز کنید، سپس خرما را وسط آن قرار دهید وخمیر راببندید وبا مهر نان برنجی یا هر وسیله ی دیگر روی نان را فرم دار کنید. من دیشب درست کردم خیلی خوشمون اومد خمیرش باید حسابی برسه بعد از این که مهر زدین باز بزارین استراحت کنه