1.براي تهيه همه گراتن‌ها ابتدا سس سفيد را تهيه مي‌كنيم. در شروع كار كره را داخل قابلمه‌اي ذوب كرده و آرد را به آن اضافه مي‌كنيم و تفت مي‌دهيم تا بوي خامي آرد گرفته شود. سپس شير سرد را به آن اضافه مي‌كنيم و آرام به هم مي‌زنيم تا با هم مخلوط شده و گلوله نشوند. مواد را روي حرارت به هم مي‌زنيم تا غلظت پيداكنند سپس نمك، فلفل و خامه را اضافه كرده. وقتي همه مواد را با هم مخلوط كرديم و يكدست شدند از روي حرارت برمي‌داريم.
2.سيب زميني‌ها را خوب شسته و به شكل خلال‌هاي درشت و یا گرد برش مي‌دهيم، تخم مرغ را داخل كاسه‌اي بزرگ به هم زده و به آن نمك و فلفل مي‌زنيم سپس سيب زميني‌ها را داخل آن ريخته و آن‌قدر به هم مي‌زنيم تا كاملا آغشته به تخم مرغ شوند. سيب زميني‌ها را تك تك داخل آرد سوخاري غلتانده و داخل روغن داغ شناور و سرخ مي‌كنيم.
3.كف ظرف مورد نظر را با كره چرب مي‌كنيم سپس مقداري سس بشامل ريخته و سيب زميني‌هاي سرخ شده را در ظرف روي سس مي‌ريزيم. براي اين گراتن نبايد ارتفاع ظرف زياد باشد و فقط از يك لايه مواد استفاده مي‌كنيم چون در غيراين صورت گراتن حالت خميري پيدا مي‌كند.
4. سوسيس‌ها را كه به شكل دلخواه برش داده و سرخ كرده‌ايم روي سيب زميني‌ها پخش كرده و در نهايت روي كل مواد را با باقي مانده سس و سپس با پنير‌ها مي‌پوشانيم و به‌مدت 45 دقيقه روي پنجره وسط فر كه از قبل با دماي 180 درجه سانتي‌گراد گرم كرده‌ايم مي‌پزيم.