برای تهیه شیرینی کوکی شکلاتی در اولین مرحله باید فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد (۳۵۶ فارنهایت) گرم کنید. همچنین یادتان نرود که باید کف سینی کاغذ روغنی قرار دهید.
حالا باید تخم مرغ و شکر را در ظرفی ریخته و با همزن بزنید تا صاف و یکدست شوند. در مرحله بعدی برای تهیه این شیرینی رژیمی باید آرد، پودر‌کاکائو، بکینگ‌پودر، وانیل و نمک را در یک کاسه جداگانه الک کنید.
حالا این ترکیب را کم کم در سه مرحله ( اگر در یک مرحله بریزید ممکن است گوله گوله شود) به تخم مرغ ها اضافه کنید. در نهایت آن را با لیسک یا یک قاشق به صورت دورانی هم بزنید.
خب حالا می توانید ماست را به ترکیب تان افزوده و باز هم، آن را هم بزنید. اگر خمیر بیش از حد غلیظ بود، کمی ماست به خمیر اضافه کنید و آنها را حسابی با هم مخلوط کنید تا خمیر کمی شل تر شود. وقتی که خمیرتان یکدست شد می توانید چیپس شکلات را به مخلوط اضافه کنید.
با کمک دو قاشق چای‌ خوری مقداری از مواد را بردارید و با فاصله روی سطح سینی بریزید. سپس ان را در فر گذاشته تا بپزد. ۱۰ دقیقه زمان تقریبا کافی‌ است.
وقتی که شیرینی کوکی تان پخت آن را از فر و کاغذ روغنی جدا کرده و صبر کنید تا خنک شود. شما می توانید این شیرینی رژیمی را حدودا ۵ تا ۷ روز در ظرف در بسته نگهداری کنید.