1. کیک شکلاتی را مطابق دستور آماده کنید. بعد از آماده‌شدن کیک و در حالت گرم( نه خیلی گرم چرا که در آن صورت دارای چسبندگی بوده و مناسب نخواهند بود) کیک را خرد می‌کنیم.
2. شکلات را کمی ذوب کرده و با پودر کیک مخلوط می‌کنیم تا کاملا مخلوط شوند و به آن چسبندگی بدهد. اگر می‌خواهید توپ‌های رنگی داشته باشید می‌توانید در این مرحله رنگ خوراکی به مخلوط اضافه کنید. توجه داشته باشید که شکلات مایع را کم‌کم به مخلوط اضافه کنید تا زیاد شل نشود چون در این‌صورت کیک توپی روی چوب باقی نمی‌ماند.
3. شکلات سفید را با روش بن‌ماری ذوب می‎کنیم. با استفاده از قاشق مخصوص یا پیمانه بستنی( اسکوپ) یا قاشق گرد و گود و یا با یک ملاقه کوچک، توپ‎های کوچک با اندازه‌های یکسان از مخلوط کیک برداشته و کاملا با دست گرد می‌کنیم. خلال‌دندان یا سیخ چوبی یا چوب‌بستنی را داخل مایع شکلات فرو می‎بریم و تا نیمه داخل توپ کیک فرو می‌بریم.
4. سپس توپ‌ها را از چوب گرفته و داخل مایع شکلاتی فرو می‌کنیم و درمی‌آوریم. بعد کیک‌های چوبی را روی کاغذ روغنی روی یک سینی گذاشته و داخل یخچال می‌گذاریم تا شکلات سطح توپ‌ها منجمد شود.
5. وقتی توپ‌های کیک را با شکلات آغشته کردیم می‌توانیم با ترافل‌های رنگی تزيین کنیم و بعد داخل یخچال قرار دهیم. توجه داشته باشید که اگر شکلات سطح کیک‌ها زیاد سرد شود یا یخ ببندد، ممکن است ترک بردارد.