** می تونید سویا خیس کرده توی شیر یا آب یا حتی گوشت چرخکرده استفاده کنید. من از توفو استفاده کردم.


طرزتهیه:
فلفل دلمه ای های شسته شده فلفل زرد و قرمز رو نصف می کنیم (‌لازم نیست دم فلفل رو بکنید). بعد تخم های فلفلها رو در می آریم؛
فلفل دلمه ای سبز رو نگینی خرد می کنیم و کنار می گذاریم.
یکی از پیازها رو نگینی خرد می کنیم و توی ماهیتابه تفت می دهیم،‌ تره فرنگی خرد شده (حلقه حلقه شده)‌ رو اضافه می کنیم و بعد توفو رو می ریزیم و تفت می دهیم(نیمی از روغن). نیمی از دارچین رو به اش اضافه می کنیم؛ یه چرخش می دهیم و از روی حرارت برمیداریم.

فلفل دلمه ای قرمز و زرد رو با این مواد پر می کنیم، و فلفل ها رو توی ظرف مناسب فر می چینیم.
روی ظرف رو با فویل می پوشانیم و توی فری که قبلاً‌ گرم شده با حرارت ١٨٠ درجه سانتی گراد به مدت ٢٠ دقیقه می پزیم.
می تونیدبقیه مایع رو کنار ظرف بریزید،‌می تونید هم نگه دارین و موقع سرو کنار برنج بریزید.
برنج رو حدود نیم ساعت می گذاریم توی آب و نمک خیس بخورد.
آب برنج رو می گذاریم جوش بیاد،‌نمک اضافه می کنیم و برنجی که آبش رو خالی کردیم داخل آب در حال جوش می ریزیم،‌ می گذاریم که نیم پز بشه (سه بند بشه) بعد آبکش می کنیم

توضیح :‌سه بند شدن برنج یعنی وقتی یک دانه برنج رو بین انگشت سبابه و شصت له می کنیم به سه قطعه تقسیم بشه نه خیلی نرم باشه نه خیلی خشک. و لحظه مناسب برای آبکش کردن برنج می باشه!

اون یکی پیاز رو که داشتیم نگینی خرد می کنیم و توی بقیه روغن سرخ می کنیم،‌ بعد فلفل دلمه ای سبز رو اضافه می کنیم، بقیه دارچین و کشمش رو هم اضافه می کنیم.

حالا توی قابلمه برنج رو مثل همه پلوی های مخلوط با این مایه ای که درست کردیم دم می کنیم؛ به این صورت که آب و روغن رو اندازه ته قابلمه (‌به ارتفاع ١ سانت) می گذاریم جوش بیاد،‌ نصفی اش رو کنار می گذاریم، یه مقدار از برنج رو می ریزیم روی ته دیگی که کف قابلمه پهن کردیم،‌ بعد مقداری از مایه رویش می ریزیم، دوباره مقداری برنج،‌ مقداری مایه (توجه کنید که در همه مراحل با مواد به صورت مخروطی تو قابلمه ریخته بشه و حتی المقدور برنج نزدیک دیواره قابلمه نباشه). آخر کار بقیه آب روغن رو روی برنج می دهیم‌،‌ با دم قاشق یا کف گیر توی برنج سوراخ های عمیق ایجاد می کنیم و روی حرارت زیاد بادرب بسته قابلمه رو می گذاریم. وقتی بخارش اومد بالا، حرارت رو ملایم می کنیم و دم کنی می گذاریم و حدود ٢٠ دقیقه یا بیشتر (‌بسته به نوع برنج‌)‌زمان می دهیم تا برنج دم بکشه!!

حالا برنج که دم کشید،‌ رو توی ظرف می کشیم، یه فلفل دلمه ای پرشده کنارش می گذاریم و از بقیه مایه توفو کنارش یا رویش می دهیم و نوش جان.

من تغییراتی توی مراحل پخت این غذا دادم. مثلاً من برنج رو به روش خودمون آبکش کردم ، بدیهی ه که میشه برنج سفید رو معمولی کته کرد،‌ مایه ی کشمشی رو موقع سرو روی برنج ریخت.