راوانی مافین (سمولینای پرتقالی)
ابتدا فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کنید. یک قالب مافین 6 تایی را با کره چرب کنید.
در یک کاسه بزرگ سفیده تخم مرغ ها را با کمی شکر بزنید تا کاملاً سفت شود و از ظرف نریزد. درون کاسه ای دیگر زرده ها را همراه با یک قاشق غذاخوری شکر و رنده پوست پرتقال بزنید تا سفید شود. در مرحله بعد هر دو نوع آرد را همراه با پسته به سفیده تخم مرغ اضافه کرده و کمی با هم مخلوط کنید. سپس زرده ها را نیز اضافه کنید و مواد را خوب هم بزنید تا مایه یکدستی حاصل شود و بعد قالب های مافین را از این ماده پر کنید و به مدت 30 دقیقه آن را در فر قرار بدهید.
در همین فاصله، می توانید شربت را آماده کنید. برای این کار شکر را با آب و رنده پوست پرتقال روی حرارت ملایم گذاشته و آن را هم بزنید تا شکر حل شود. بعد از اینکه شربت به جوش آمد، بگذارید با حرارت ملایم به مدت 10 دقیقه دیگر بجوشد یا تا زمانیکه مقدار آن به نصف کاهش یابد و قوام پیدا کند. سپس آن را کنار بگذارید تا خنک شود.
خامه را با همزن بزنید تا سفت شود و بعد ماست را به آن اضافه کنید.
پرتقال ها را با یک چاقوی تیز پوست بکنید به گونه ای که پوست سفید آن نیز کاملاً گرفته شود. سپس آنها را به دو قسمت کنید و فقط فیله پره های پرتقال را درآورید، یعنی پوست دوم آنها نیز باید گرفته شود.
زمانی که مافین ها آماده شدند، مقداری از شربت را روی آنها بریزید و بگذارید به مدت 10 دقیقه خیس بخورند (زمانی که هنوز در قالب هستند). می توانید این مدت را بنا بر ذائقه خود و اینکه دوست دارید کیک ها تا چه حد نرم باشند، بیشتر کنید. این کیک خوشمزه را با مقداری خامه و ماست فرم گرفته، برش های پرتقال و کمی دیگر شربت سرو نمایید.

خلاصه ای در باره این رسپی:
با توجه به اینکه قلمرو ترکیه (امپراطوری عثمانی) سرتاسر یونان، قبرس، سوریه، عراق و مناطق بالکان را تحت پوشش خود قرار داده بوده است، جای هیچ تعجبی ندارد که چرا بسیاری از کشورهای این منطقه مدعی هستند این شیرینی دوست داشتنی و سبک و خوشمزه متعلق به آنهاست!