1. آلو و قیسی و گوجه را چند ساعت قبل می‌شويیم و خیس می‌کنیم. مرغابی را به دقت تمیز می‌نمايیم و موهاي ریز آن‌را روی آتش می‌سوزانیم(کز می‌دهیم).
2. آلو و قیسی و گوجه برغانی و خلال پسته و بادام خلال پوست نارنج تلخی گرفته را با کمی نمک، فلفل و 50 گرم روغن مخلوط می‌کنیم و داخل شکم مرغابی را با این مواد پر می‌کنیم.
3. آن‌را می‌دوزین و بقیه روغن را در ظرفی می‌ریزیم و روی آتش می‌گذاریم تا داغ شود بعد اطراف مرغابی رادر روغن سرخ می‌کنیم تاطلائی شود.
4. یک لیوان آب و یک دسته سبزی‌های معطر و یکی دو عدد پیاز خردشده و در صورت امکان یک تکه کوچک پوست نارنج یا پرتقال داخل ظرف مرغابی می‌ریزیم و می‌گذاریم مرغابی آهسته بجوشد و آب آن تمام شود و باز یک لیوان دیگر آب داخل مرغابی می‌ریزیم و می‌گذاریم مرغابی بپزد.
5. در اواخر طبخ کمی نمک و فلفل و نصف استکان آب‌لیمو و دو قاشق شکر داخل مرغابی می‌ریزیم و می‌گذاریم مرغابی چند جوش بزند به طوری‌که موقع آماده شدن بیش از سه چهار قاشق آب نداشته باشد.
6. بعد مرغابی را داخل دیس می‌گذاریم و نخ شکم مرغابی را بیرون می‌آوریم سس مرغابی را صاف می‌کنیم و روی آن می‌دهیم و اطراف آن‌را با جعفری تزيین می‌کنیم.
7. مقدار آبی که برای طبخ مرغابی مصرف می‌شود بستگی به نوع مرغابی دارد مرغابی‌های نژاد خارجی با مقدار آب کمتری طبخ می‌شوند و مرغابی‌های نژاد داخل آب بیشتری برای پختن احتیاج دارند و در هر حال باید آب طبخ آب مرغابی را بدفعات و تا حدی که مرغابی کاملا بپزد اضافه نمود.