فر را با درجه حرارت 180 درجه سانتی‌گراد روشن کنید تا گرم شود، قالب مخصوص پای را با کره خوب چرب کنید.
برای خمیر پای آرد را با شکر، وانیل و نمک مخلوط کنید. سپس کره سرد و سفت را به تکه های کوچک ببرید و داخل آرد بریزید و با نوک انگشتان کره را با آرد مخلوط کنید. سپس شیر سرد یا آب سرد را اضافه کرده و خوب مخلوط نمائید تا خمیر ترد و شکننده ای به دست آید.
خمیر را از اطراف به طرف مرکز ظرف جمع کنید و فشار دهید تا ذرات خمیر به هم بچسبند، در ورز دادن خمیر زیاده روی نکنید تا خمیر سفت نشود، فقط تا اندازه‌ای خمیر را ورز دهید که مواد با هم مخلوط شوند، خمیر را به دو قسمت تقسیم کنید.
روی سطح کار آرد بپاشید، یک قسمت از خمیر را با وردنه خوب پهن کنید تا به اندازه قالب شود، خمیر را آرام با وردنه بردارید و روی قالب قرار دهید، خمیر را داخل قالب خوب پهن کنید و دیواره های قالب را نیز با خمیر بپوشانید.
برای آماده سازی مواد داخل پای، سیب ها را پوست گرفته و به‌صورت تکه های نازک برش بزنید سپس با شکر، دارچین ، جوز هندی، آب‌لیمو و کره خوب مخلوط کنید.
تمام سیب های آماده شده را داخل ظرف و روی خمیر بریزید، خمیر دوم را با وردنه خوب پهن کنید و نوارهای باریکی از آن درآورید و به صورت یکی در میان روی سیب ها قرار دهید تا حالت بافت پیدا کند، گوشه های نوارهای خمیری را به دیواره قالب بچسبانید و اضافی آن را بگیرید.
یک زرده تخم مرغ را بزنید و با برس آشپزی روی خمیرها بمالید، پای را درون فری که از قبل با درجه حرارت 180 درجه سانتی‌گراد روشن کرده‌اید به مدت 30 – 40 دقیقه قرار دهید تا روی خمیر طلایی شده و پای پخته شود.
پس از پخت اجازه دهید پای سرد شود سپس پای سیب ترد و خوشمزه را برش بزنید و همراه با بستنی یا سس شکلاتی سرو نمائید.