1.يك بسته خامه روزانه 30% چربي را با 3 تا 4 قاشق غذاخوري پر, پودر قند مخلوط کنید و در یک ظرف در دار بریزید و در فریزر بگذارید. برای این مقدار خامه زمان نیم ساعت الی 1 ساعت کافیست. در صورتیکه مقدار خامه بیشتر از آن باشد به زمان بیشتری نیاز دارد.
2.سپس از فریزر بیرون آورده کمی صبر کرده. سپس یک‌بار با دور کند به مدت 1 تا 2 دقیقه با همزن برقی، خامه را بزنید سپس با دور تند تا زمانی که خامه فرم بگیرد به همزدن ادامه دهید. یعنی زمانی که پره های همزن را از توی خامه بیرون می آوریم جای پره های همزن روی خامه بماند و اینکه خامه به پره ها بچسبد و نریزد. اصطلاحا سفت و پوک شود. برای این مقدار خامه زمان 10 دقیقه کافیست.

اگر خامه را در زمان کمتری در فریزر و جایخی قرار داده اید. برای اینکه خامه خوب فرم بگیرد بهتر است یک ظرف یخ آماده کنید و ظرف خامه را روی آن قراردهید و با همزن شروع به همزدن کنید.
در فصل سرما خامه خیلی سریع فرم می گیرد اما در تابستانها که هوا بسیار گرم است خامه به سختی فرم می گیرد و به زمان بیشتری نیاز دارد تا در فریزر بماند حدود 2 تا 3 ساعت و برای اینکه به خوبی فرم بگیرد استفاده از ظرف یخ کمک بسیاری خواهد کرد.