پودینگ تابستانی

برای درست کردن شربت، آب و شکر را در قابلمه کوچکی جوش آورده و به مدت 5 دقیقه روی حرارت باقی بگذارید. پس از 5 دقیقه شربت را به کاسه دیگری منتقل کرده و سپس 125 میلی لیتر از آن را به ظرف بازگردانید و میوه ها و نعناع را اضافه کنید (می توانید باقیمانده شربت را در یخچال برای مصرف دیگری نگه دارید). آنقدر به شربت حرارت دهید تا میوه ها نرم شوند. در آخر نعناع را خارج کرده و بعد مواد را داخل غذاساز بریزید تا یکدست شوند. سپس شربت را از صافی رد کنید تا کاملاً صاف شود.
برای درست کردن پودینگ، برش های نان را با یک قالب گرد قالب بزنید (خرده ها را کنار بگذارید) تا در هشت قالب حلقه ای فلزی (بدون کف) جا شوند. برای هر قالب 3 تکه نان نیاز خواهید داشت یعنی در مجموع 24 تکه. هر تکه نان را به شربت آغشته کنید و روی سینی کنار بگذارید (دقت کنید هیچ جای نان نباید سفید باقی بماند).
باقیمانده شربت را دوباره داغ کنید تا به جوش بیاید. حرارت زیر آن باید کم باشد. حالا تمام میوه ها را اضافه کنید و به محض این که شربت جوش آمد، آن را از روی حرارت بردارید. ⅓ از شربت را جدا نگه دارید و باقی را در کاسه ای بریزید تا خنک شود.
یک نان خیس خورده در شربت را در قالب گذاشته بعد کمی از مخلوط میوه و شربت روی آن بریزید. دوباره نان و دوباره شربت، آخرین لایه نیز باید نان همراه با کمی شربت باشد. نان ها را محکم روی هم فشار بدهید و بگذارید به مدت 4 ساعت یا بیشتر در یخچال باقی بماند.
بعد از گذشت این مدت، دسرها را با چاقو از قالب بیرون آورده و در بشقاب پذیرایی قرار دهید. روی پودینگ را با تمشک و کمی شربت تزئین کنید. اگر دوست داشتید یک کوپ (قاشق بستنی خوری) کوچک خامه هم روی آن قرار دهید.