1 یك تابه بزرگ را روی شعله متوسط داغ كنید. سیر، پیاز، جعفری، ریحان، نعناع، پاپریكا، تخم‌گشنیز، زیره، فلفل‌های دلمه‌ای، آب‌لیمو ترش، روغن زیتون و گوجه‌فرنگی را در غذاساز خمیر كنید.
-2 گوشت چرخ‌كرده و پوره سبزیجات را در تابه مخلوط كرده و 10 تا 15 دقیقه بپزید تا گوشت پخته شده و آب آن كشیده شود. نمك و فلفل آن را اندازه كرده و كنار بگذارید.
-3 پودر مخمر و شكر را در یك پیمانه آب گرم حل كرده و 10 دقیقه روی آن را بپوشانید تا مخمر عمل كرده و روی آن كف كند. آرد و نمك را در یك كاسه بزرگ الك كرده و آب گرم و روغن را به آن اضافه كنید. مایه را مخلوط كنید تا به شكل خمیر درآید. اگر لازم بود یك‌دوم پیمانه آب باقیمانده را نیز اضافه كرده و خمیر را 8 دقیقه ورز دهید تا صاف و الاستیك شود. برای این كار از یك سطح آردپاشی‌شده استفاده كنید.
-4 خمیر را گرد كرده و در یك كاسه چرب شده قرار دهید و روی آن را ببندید و یك ساعت در جای گرم بگذارید. هنگامی كه حجم خمیر دو برابر شد یك دقیقه آن را ورز دهید و كنار بگذارید.
-5 برای تهیه سس سیر، ماست،‌ جعفری و سیر را مخلوط و نمك و فلفل آن را اندازه كنید.
-6 خمیر را به 10 قسمت تقسیم كنید. هر یك را به شكل بیضی درآورده و ضخامت آن را به یك‌دوم سانتی‌متر برسانید. مایه گوشت را روی آن داده و كناره‌های آن را به اندازه 2-3 سانتی‌متر به داخل برگردانید. لهمجون را 15-20 دقیقه در دمای 220 درجه سانتی‌گراد در طبقه وسط فر بپزید و با سس سیر سرو كنید.