کره و تخم مرغ رو بزارید تا به دمای محیط برسند، زرده و سفیده رو از هم جدا کنید، کره رو کمی با همزن بزنید تا پوک بشه، بعد پودر قند رو روش الک کنید و هم بزنید تا کرمی شده و کمی پف کنه، بعد زرده ها رو دونه دونه به مایه افزوده و هرکدوم رو یکی دو دقیقه بزنید تا خوب مخلوط بشه، پودر هل رو هم به همراه زرده اول به مایه اضافه کنید و هم بزنید.
همزن رو کنار بزارید، و آرد رو تدریجا به مایه اضافه کنید و با قاشق آرام مخلوط کنید، نوع خمیر این شیرینی طوریه که ممکنه شما رو به اشتباه بندازه چون بعد از اضافه کردن نصف آرد خمیر به نظر آماده می رسه به دست نمی چسبه و راحت گلوله می شه( چون خمیر چربیه).
ولی اگه دراین مرحله اضافه کردن آرد رو قطع کنید شیرینی ها موقع پخت وا می رن. آرد رو اضافه کنید( معمولا همه این آرد مصرف می شه) مگه این که احساس کنید خمیر زیر دستتون زیاد سنگین شده اما این اتفاق با ۲۵۰ گرم آرد ندرتا" ممکنه اتفاق بیفته.
این خمیر نیازی به استراحت نداره، همچنین نیازی به ورزدادن هم نداره چون روغن پس میده خیلی کم با نوک انگشتهاتون خمیر رو ورز بدید کافیه، مواد کارتون رو آماده کرده و کناردستتون قرار بديد( من ازنارگیل، گردو، کنجد و بادوم استفاده کردم) ته سینی فر کاغذ روغنی بندازید، نیازی به چرب کردن نداره. ازخمیر گلوله هائی به اندازه یه گردوی کوچیک درست کنید. سفیده رو کمی بزنید تا ازحالت لخته شدن دربیاد گلوله های خمیر رو داخل سفیده ها بغلطونید. بعد این گلوله ها رو درمغز مورد نظر بغلطونید. به این ترتیب شیرینی‌ها رو آماده کنید و درمغزهای مختلف بغلطونید و درسینی فر بچینید. فررو ده دقیقه قبل روشن کنید تا گرم بشه، شیرینی‌ها رو به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه درطبقه وسط فر با حرارت ۱۷۰ درجه سانتی گراد بپزید ، نیازی نیست که تغییر رنگ بدهند. بعد ازسرد شدن ازسینی جدا کرد و درظرف مورد نظر بچینید.