دمای فر را روی 160 درجه سانتی‌گراد تنظیم نمایید. برای پخت این کیک می‌بایست از قالب ته گودی استفاده کنید که دیواره آن حدود 22 سانتی‌متر باشد.
کف و دیواره‌های آن را با مقداری کره، چرب نمایید و با کاغذ روغنی بپوشانید. باقیمانده کره و شکر را با هم مخلوط کنید و خوب به هم بزنید تا رنگ آن روشن‌تر شود. 50 گرم از شکلات سفید را رنده کنید و مابقی آن را خرد نمایید.
شکلات رنده شده، آرد، بیکینگ پودر، وانیل، تخم مرغ و ماست را به ترکیب شکر و کره اضافه نمایید. همه مواد را خوب به هم بزنید. هلو را به قطعه‌های کوچک خرد نمایید و به سایر مواد بیفزایید.
مایه کیک را در قالب بریزید و به مدت 1 ساعت داخل فر قرار دهید. چنگالی را در کیک فرو کنید اگر مایه کیک به آن نچسبد، نشان دهنده‌ی آن است که زمان پخت کیک به پایان رسیده است. پس آن را از قالب خارج نمایید تا سرد شود.
برای تهیه کرم کیک، ابتدا مقداری آب را داخل یک تابه حرارت دهید تا شروع به جوشیدن کند. ظرف حاوی شکلات سفید خرد شده را، روی آب در حال جوش بگذارید. شکلات را به هم بزنید تا کاملاً ذوب شود. سپس آن را از روی حرارت بردارید.
پنیر را بزنید تا صاف و نرم شود. سپس ماست را به آن بیفزایید و خوب به هم بزنید تا یکدست شوند. شکلات ذوب شده را به آن‌ها اضافه نمایید و دوباره به هم بزنید.
وقتی کرم، کاملاً سرد شد، آن را روی کیک پخش کنید و سطح آن را با پسته تزئین نمایید.