1.ابتدا تخم مرغ ها و شیر را باید به دمای محیط برسانیم، به این صورت که از یخچال خارج کرده و اجازه می دهیم سردی آنها از بین برود.
2.تخم مرغ ها و شکر را در کاسه بزرگی ریخته و با همزن آنقدر می زنیم تا پف کند و خوب مخلوط شوند.
3.روغن مایع و شیر را به مخلوط تخم مرغ افزوده و دوباره هم می زنیم.
4.آرد سفید ، بکینگ پودر و وانیل را با یکدیگر الک کرده و به تدریج به مخلوط بالا افزوده و با قاشق هم می زنیم تا کاملا مواد با یکدیگر ترکیب شوند.
5.مایه کیک آماده شده را در دو ظرف به طور مساوی می ریزیم، در واقع مایه را نصف می کنیم، پودر کاکائو را با نصف از مایه خوب مخلوط می کنیم.
6.کف قالب مورد نظر را با کاغذ روغنی می پوشانیم تا موقع برگرداندن مشکلی پیش نیاید.
7.ابتدا 3 قاشق از مایه سفید را در وسط قالب می ریزیم، سپس 3 قاشق از مایه قهوه ای را در وسط مایه سفید می ریزیم و به همین ترتیب ادامه می دهیم تا هر دو رنگ مایه تمام شود، سپس قالب را در فر 180 درجه سانتیگراد یا 350 درجه فارنهایت به مدت 50 دقیقه قرار می دهیم.
8.بعد از اتمام پخت آنرا تست کرده به این صورت که با یک سیخ چوبی در مرکز کیک فرو کرده اگر موادی به سیخ نچسبید کیک پخته است در غیر این صورت اجازه می دهیم چند دقیقه دیگر در فر بماند.
9.در صورت تمایل به اینکه روی کیک قهوه ای تیره شود می توانید چند دقیقه گریل را روشن کنید
نکات 1. اگر دقیقا طبق دستور پیش بروید مشکلی در غلظت و رنگ کیک پیش نخواهد آمد. 2. دقت کنید که مایه کیک را دقیقا نصف کنید. 3. در صورتیکه بکینگ پودر در اختیار ندارید به جای آن از 1 قاشق چایخوری جوش شیرین استفاده کنید. 4. این مقدار مواد برای یک قالب گرد به قطر 23 سانتیمتر مناسب می باشد.