1. نمک میوه را داخل آب حل کرده تا کف کند و بالا بیاید بعد آرد و روغن زیره را اضافه کرده و خمیر درست می‌کنیم و خمیر را ورز می‌دهیم و اگر به دست بچسبد کمی آرد اضافه می‌کنیم ولی نیاز به استراحت ندارد.
2. از این خمیر چونه‌هایی به اندازه‌های 50 یا 100 گرمی برداشته و با وردنه روی سطح آرد پاشی شده خیلی نازک باز می‌کنیم خمیر‌های باز شده را داخل سینی فر قرارداده روی آن را با قلمو مرطوب می‌کنیم.
3. هر چقدر چونه‌های خمیر کوچک‌تر باشد کنترلش بیشتر است یعنی بعد از نازک کردن و برای جابجا کردن آن‌ها.
4. در صورتی‌که از دانه یا سبزی خشک دلخواه داخل خمیر استفاده نکنیم بعد از باز کردن خمیر به اندازه متوسط یعنی هنوز خیلی نازک نشده باشد روی خمیر را با قلمو خیس کرده و انواع دلخواه دانه را روی آن پاشیده و دوباره با وردنه خمیر را باز کرده تا در این مرحله به نازکی دلخواه برسد و این دانه هاهم به خمیر بچسبد.
5. معمولا دانه‌های درشت‌تر مثل گندمک یا سویا بهتر است خمیر را بعد از نازک کردن و داخل سینی انداختن سطح آن را مرطوب کنید و این دانه‌ها را روی خمیر بپاشید و با دست کمی فشار دهید تا به خمیر بچسبند.
6. این خمیرها را در فر که قبلا با حرارت 180 درجه گرم شده می‌گذاریم به مدت حدودا 10 دقیقه تا زمانی‌که نان‌ها کمی طلایی و خشک شود.
7. بعد از خروج از فر می‌توان نان‌های خشک را تکه تکه کرد و بعد مصرف کرد.