1. بادمجان‌ها را پوست گرفته و حلقه حلقه کنید. نمک بپاشید و بگذارید بماند تا تلخی آن برود سپس با آب سرد بشویید و خوب خشک کنید. کمی زرد چوبه به آن‌ها بمالید و آن‌ها را سرخ کنید و کنار بگذارید.
2. پیاز را در تابه خرد کنید و سرخ کنید گوشت را درون پیاز داغ ریخته و سرخ کنید تا قهوه‌ای شود. فلفل دلمه‌ای را نگینی سرخ کنید و همراه گوشت سرخ کنید.
3. قارچ‌ها را درون گوشت بریزید و سرخ کنید تا آب آن تمام شود. رب را بریزید و همراه با بقیه مواد سرخ کنید. نمک و فلفل آن را اندازه کنید کمی آب بریزید و بگذارید بپزد تا آب آن تمام شود و به روغن بیافتد 50 گرم از پنیر را داخل آن بریزید و هم بزنید.
4. پاستا را بر طبق دستور مندرج بر روی بسته بپزید و آب کش کنید.
5. سس سفید را درست کنید نمک و فلفل آن را اندازه کنید. 3 قاشق از آن را برداشته و کنار بگذارید بقیه آن را در یک ظرف بزرگ گود بریزید. 1 عدد تخم‌مرغ را درون ان بیاندازید و خوب هم بزنید پاستا را هم که خوب آب آن رفته است درون ظرف بریزید. نصف از پنیر باقی مانده را داخل ظرف بریزید و خوب هم بزنید.
6. ته ظرف نسوزی را خوب چرب کنید و 3 قاشق سس سفید را ته آن بریزید و سیب‌زمینی‌های پخته را پوست کنده و حلقه کنید و ته ظرف و بر روی سس سفید بچینید. بادمجان‌ها را روی آن بچنید گوشت آماده را بر روی بادمجان‌ها بریزید.
7. پاستای آغشته به سس سفید را روی بادمجان‌ها ریخته و روی آن را با پنیر بپوشانید و پودر سوخاری را بر روی آن بریزید.
8. ظرف گراتن را در فر از پیش داغ شده با درجه 175 تا 180 بگذارید. تا سطح آن طلایی شود بین 30 تا 40 دقیقه.



* در صورت تمایل میتوانید قسمت گوشت را حذف کنید و غذایی کاملا گیاهی میل کنید.