سالتیمبوکا
بر روی استیک های گوشت گوساله را با قسمت صاف بیفتک کوب ضربه بزنید تا همه جای آن به ضخامت یکسانی برسد. یک برگ مریم گلی و پشت سر آن یک تکه ژامبون روی هر برش بگذارید. هر استیک را از وسط تا کنید تا روی سبزی و ژامبون را بگیرد. دوباره با گوشت کوب روی آنها بکوبید تا لبه های گوشت به خوبی بسته شوند. آرام آرد را روی گوشت ها بپاشید.
روغن زیتون و کره را در یک ماهیتابه چدنی گرم کنید و استیک های دُلمه شده را اضافه نمایید. خیلی سریع، یک طرف آن را سرخ کنید تا طلایی شود، حرارت باید فقط گوشت را لمس کند. کمی نمک، فلفل، سیر و جعفری قبل از برگرداندن آن، رویش بپاشید و سرکه را اضافه کنید. چند دقیقه دیگر آن را بپزید.
استیک ها را برای سرو به بشقاب های مخصوص پذیرایی منتقل کرده و سس مانده در ماهیتابه را با قاشق روی آن بریزید.

خلاصه ای در باره این رسپی:
سالتیمبوکا به ایتالیایی می شود "پَرش در دهان" و در واقع آنقدر خوشمزه است که دهانتان از خوردن آن لذت می برد! این یک غذای فوق العاده از گوشت گوساله که شامل برش های استیکی گوشت سرین است به نام گیرِلو. این برش های کبابی به صورت سنتی درون ماهیتابه در کره سرخ می شوند و با ناکی سمولینا سرو می شود. گیرلو برش بالای گوشت پشت پای گوساله است. شما می توانید این قسمت را به صورت کامل خریده، سپس تاندون ماهیچه را جدا کنید و به برش های ضخیم یک سانتی متری تقسیم نمایید. تکه های جدا شده از گوشت همراه سبزیجات می توانند در درست کردن عصاره گوشت مورد استفاده قرار گیرند که می تواند جایگزین مناسبی برای نمونه های آماده که در فروشگاه ها عرضه می شود، باشد.