فر را از 20 دقیقه قبل روشن می‌کنیم. ابتدا شیر را در ظرف مورد نظر ریخته و شکر را روی آن می‌ریزیم و با همزن دستی یا برقی می‌زنیم تا با هم مخلوط شوند.
تخم مرغ و وانیل را به مواد بالا اضافه می‌کنیم و با همزن می‌زنیم تا با هم خوب مخلوط شوند. بعد از آن روغن را اضافه کرده، بعد 2 قاشق از آرد را برمی‌داریم و کنار می‌گذاریم و بقیه آرد را با بکینگ پودر مخلوط کرده و کم کم به موادمان اضافه می‌کنیم، ولی آرد را با چنگال هم می‌زنیم و خیلی هم نمی‌زنیم،چون اگر زیاد بزنیم باعث می‌شود کیک زیاد پف نکند.
سیب را پوست گرفته و به دو قسمت برش می‌دهیم و بعد سیب را حلقه حلقه می‌کنیم و حلقه ها باید خیلی نازک باشه.
اگر دوست دارید سیب‌تان کمی نرم تر باشد قبل از پخت می‌توانید با مقداری آب و شکر و دارچین بگذارید بجوشد و مقدار شکر بستگی به شیرینی سیب شما دارد و بعد درون آبکش ریخته تا آب و شکر اضافه آن خارج شود.
سیب‌ها را قبل از درون کیک گذاشتن با 1 قاشق چای‌خوری پودر دارچین مخلوط کرده و مايه كيك را در قالب 25 سانتی متری مي‌ريزيم و قالب را چرب می‌کنیم و کمی آرد می‌پاشیم. اطراف آن و نصفی از مواد کیک را ریخته و بعد سیب‌ها را رویش بچینید و بعد دوباره مقداری دارچین و بعد دوباره از مایع کیک ریخته و در آخر باز هم مقداری دارچین ریخته و مقدار دارچین بستگی به خودتون داره.
به مدت 40 الی 45 دقیقه با حرارت 170 درجه سانتی گراد یا 338 درجه فارنهایت و در طبقه وسط می‌گذاریم.
در آخر یک چنگال یا چاقو را در کیک فرو کنید اگر چیزی به کیک نچسبد یعنی کیک شما پخته است. در حین پختن در فر را باز نکنید چون پف کیک می‌خوابد.