آرد الک شده، جوش شیرین، کره، شکر و عسل را داخل یک قابلمه بریزید و روی شعله ملایم گرم کنید تا کره آب شود. سپس از روی شعله بردارید و آرد و شیر را به آن افزوده و هم بزنید تا مخلوط خمیری شکلی آماده شود.
یک تکه از خمیر را جدا کنید و آن را با وردنه صاف کنید با قالب مرد و زن زنجبیلی درآورید و روی سینی فر که قبلاً چرب کرده اید بگذارید و تا تمام شدن خمیر قالب زدن را ادامه بدهید. دمای فر را روی ۱۶۰ درجه سانتیگراد یا ۳۲۵ درجه فارنهایت تنظیم کنید و آدمک ها را مدت ۱۰ دقیقه داخل فر بگذارید.
آدمک ها را تا وقتی گرم هستند از سینی جدا کنید شکلات آب شده به روش بن ماری را روی پای عروسک های زنجبیلی مرد بریزید تا شلوار درست شود و آنها را روی یک بشقاب دیگر بگذارید. با کاغذ روغنی قیف درست کنید و با شکلات آب شده روی دامن زن ها طرح کنگره (دالبر) بزنید و با اسمارتیزها برای شان دکمه درست کنید، با قیف شکلاتی برای آدمک ها چشم و دهان بکشید.
گرم کردن غیرمستقیم کره یا شکلات به این ترتیب که مقدار مورد نیاز کره یا شکلات را در ظرفی داخل یک ظرف آب در حال جوش یا در معرض بخار آب قرار می دهند تا آب شود. این کار باید با احتیاط و با کمک بزرگترها انجام شود.