میگوی بزرگ دودی شده با آویشن

پوست و پاهای میگو را از قسمت دم جدا کنید، اما سر میگو را برای تزئین باقی بگذارید.
پشت میگو را تا به روی دم آن برش زده و سیاهرگ آن را خارج کنید.
در صورتیکه آویشن گل داشت، چند تا از آن ها را جدا کنید تا بعداً به عنوان چاشنی بتوان از آن استفاده کرد. آویشن را روی شعله کمی بسوزانید. (شعله بالای اجاق گاز برای این کار مناسب است.)
دو عدد سینی فر که دقیقاً هم اندازه باشند و سینی مشبک مخصوص کیک بردارید، آویشن را روی سینی اول بریزید و سینی مشبک مخصوص کیک را روی آن قرار دهید، میگوها را روی سینی مشبک پخش کنید. سینی دیگر فر را وارونه کرده روی سینی فر اول قرار دهید. محل اتصال دو سینی را با یک فویل آلومینیوم طولی بپوشانید. فویل را با انگشتتان محکم فشار دهید تا خروج بخار از آن به حداقل برسد.
بسته ای که با سینی فر درست کرده اید، روی حرارت ملایم شعله اجاق گاز به مدت 20 دقیقه قرار دهید.
به دلیل اینکه این روش دودی کردن با حرارت بالا انجام می شود، میگو در حین دودی شدن پخته هم می شود.
لیموهای استرالیایی را نصف کنید و آب آن ها را بدون فشار دادن زیاد بگیرید.
آب را برای کووس کووس بجوشانید. (مقدار آب برای مارک های مختلف کووس کووس که خریداری می کنید متفاوت است. دستورات روی بسته بندی را بخوانید). به محض اینکه آب شروع به جوشیدن کرد، آن را از روی حرارت بردارید و کووس کووس را اضافه کنید. آن را هم بزنید و بگذارید 2 الی 3 دقیقه بماند. سپس از یک چنگال برای مخلوط کردن کره یا روغن حیوانی در کووس کووس استفاده کنید. بعد از یک دقیقه یا بیشتر دانه های کووس کووس باید به راحتی از هم جدا شوند. آب لیموی استرالیایی و آب نصف لیموترش را اضافه کرده و خوب در کووس کووس ترکیبش کنید. (1 یا 2 قاشق چایخوری از لیموی استرالیایی را برای چاشنی نگه دارید.)
میگو را از روی حرارت بردارید. (اگر قرمز رنگ شده باشند پخته اند. در غیر این صورت آن ها را روی حرارت برگردانید تا کمی بیشتر بپزند.)
مقدار مناسبی از کووس کووس را در وسط هر بشقاب قرار دهید. برای تزئین بیشتر، کووس کووس را با فشار در قالب بریزید (یک کاسه ی کوچک مناسب است.) سپس قالب را در وسط یک بشقاب برعکس کنید و بر پشت ظرف ضربه بزنید تا کووس کووس از آن خارج شود. شکل قالب را به خود می گیرد.
6 تا از میگو ها را همراه با گل های آویشن دور کووس کووس در هر بشقاب قرار دهید، 1 یا 2 قاشق چایخوری آب لیموی استرالیایی و لیموی باقیمانده را بریزید.
زمان لازم برای آماده سازی و پخت :
45 دقیقه

خلاصه ای در باره این رسپی:

در این برنامه جیمز میگوی بزرگ دودی شده با آویشن درست میکند. برای پخت این غذا به میگو، آویشن، کووس کووس و لیمو نیاز دارید.