1. آرد را الك كرده و با مقداری نمك مخلوط كنید. در ظرف دیگری تخم‌مرغ، ماست و آب و روغن را با هم مخلوط كنید؛ سپس مخلوط آرد و نمك را كم‌كم به آن اضافه كرده و هم بزنید. پوره اسفناج(اسفناج كوبیده شده) را نیز به همراه فلفل و جوزهندی به این مواد بیفزایید. به این ترتیب، مایه املت آماده می‌شود.
2. برای درست‌كردن مواد داخل این املت، روغن را در تابه نچسبی ریخته و پیازچه را در آن كمی تفت دهید؛ پس از آن در ظرف دیگری خامه، ماست شیرین و نیمی از پنیر پیتزا را با هم مخلوط كرده و سپس تخم‌مرغ زده‌شده را همراه گردو و جعفری خردشده به آن اضافه كنید. حالا این مخلوط را با نمك و فلفل قرمز، مزه‌دار كنید.
3. كمی روغن در تابه گرد كوچك و نچسبی بریزید و روی شعله اجاق‌گاز داغ كنید و باتوجه به اندازه تابه چند قاشق غذاخوری از مایه املت را در روغن داغ بریزید و تابه را كمی تكان دهید تا لایه‌ای از مایه در كف ظرف پخش شود. حرارت دادن را تا 3 دقیقه یا تا زمانی كه حباب‌هایی در مركز املت ظاهر شود، ادامه دهید. حالا آن را برگردانده و روی دیگر را نیز 20 دقیقه سرخ كنید. پس از آن، املت را به بشقابی منتقل كرده و با لایه‌ای از فویل آلومینیوم روی آن را بپوشانید تا گرم بماند. سپس بقیه املت‌ها را به همین ترتیب درست كنید.
4. حالا مواد داخل املت را داخل نیمه‌ای از هركدام از املت‌ها ریخته و نیمه خالی آن را روی مواد برگردانده و دوباره یك‌بار دیگر تا كنید. این كار را درمورد همه املت‌ها انجام دهید؛ سپس یك عدد پیركس گود را چرب كرده و املت‌ها را كف آن بچینید و بقیه پنیر پیتزا را روی آن‌ها بریزید. پس از آن، ظرف حاوی املت‌ها را به مدت یك ربع داخل فر(با دمای 180 درجه سانتی‌گراد) قرار دهید.