1. فر را در دمای 176 درجه سانتی‌گراد گرم کنید. تابه شیرینی پزی را با فویل بپوشانید، بعد با کره کمی چرب کرده و کنار بگذارید.
2. آرد گندم را درون کاسه‌ای متوسط با پودر کاکائو، بکینگ پودر و نمک با سرعت به هم بزنید و کنار بگذارید.
3. در کاسه‌ای جدا با سایز متوسط، روغن، شکر، وانیل و تخم‌مرغ را با هم ترکیب کنید و مخلوط آرد را به آن اضافه کنید و به هم بزنید تا کاملا یک‌دست شود. سپس خمیر بدست آمده را به تابه شیرینی پزی انتقال دهید. 30 تا 40 دقیقه صبر کنید تا جایی که براونی خودش را بگیرد و وقتی خلال دندانی درون کیک فرو می‌برید بدون این‌که مواد کیک به آن چسبیده باشد بیرون بیاید.
4. بروانی را از فر خارج کنید و اجازه دهید کاملا خنک شود. در حالی که کیک‌تان خنک می‌شود خامه کره‌ای را آماده کنید.
5. خامه را به کره اضافه کنید و با میکسر حدود 5 دقیقه به هم بزنید تا پف کرده و براق شود. پودر شکر را به همراه نمک اضافه و حدود 5 دقیقه مخلوط کنید( به تدریج با سرعت بیشتر) تا وقتی شکر کاملا با مواد آمیخته شود.
6. در صورت نیاز میکسر را یکی دو بار خاموش کنید و دور کاسه را بگیرید تا مواد دور کاسه هم مخلوط شود. حالا وانیل را اضافه کنید و دوباره برای 3 دقیقه به هم بزنید تا مخلوط‌تان براق شده و پف کند.
7. وقتی خامه کره‌ای لطیف و ملایم به نظر رسید، زمان آن رسیده که رنگ را به خوردش دهید. رنگ خوراکی را با مواد بزنید تا تمام رویه خامه سبز رنگ شود و نقطه سفیدی در آن باقی نماند.
8. برای پوشش سطح رویی، بروانی‌ها را از تابه خارج کنید و روی سطح تمیزی قرار دهید. لایه‌ای ضخیم از خامه کره‌ای را بر روی سرتاسر براونی‌های خود بکشید و با ترافل رنگی آن‌ها را تزیین و به 9 قسمت مربع شکل تقسیم کنید.