۱- توری فر را در طبقه وسط قرار دهید و فر را روی درجه ۳۵۰ درجه فارنهایت (۱۸۰ درجه سانتیگراد) تنظیم و روشن کنید.
۲- آرد, نمک و بیکینگ پودر را با هم الک کنید. رنده پوست لیمو را آماده کنید.
۳- در کاسه همزن کره و شکر را بزنید تا رنگش کمی روشن شود.
۴- تخم مرغ ها را دانه دانه به مخلوط بالا اضافه کرده و هر کدام را ۵ ثانیه بزنید تا خوب به خورد مواد برود.
۵- مقداری از آرد, بیکینگ پودر و نمک را که با هم الک کرده اید, را به مایه کیک اضافه کنید و هم بزنید. حال کمی از شیر را اضافه کنید. دوباره آرد و بعد شیر. سعی کنید آخرین چیزی که اضافه می کنید آرد باشد. به این صورت تعادل مواد خشک و تر در مخلوط برقرار می شود. (هر جا که لازم است با لیسک اطراف ظرف را تمیز کنید.)
۶- پوست لیموی رنده شده را اضافه کنید.
۷- مواد آماده شده را درون قالب ریخته و به مدت ۱ ساعت در فر از پیش گرم شده قرار دهید( دقت کنید زمان پخت کیک در هر فری متفاوت است پس از کیکتون غافل نشید, به مرور زمان بر حسب تجربه قلق فرتون دستتون می یاد). بعد از آماده شدن کیک لیمویی, نوبت به شهد یا شربت لیمویی می رسه
پودر قند الک شده را در کاسه ای با آب لیمو ترش مخلوط کرده و با ویسک یا چنگال خوب هم بزنید.
حالا, برای ریختن شهد روی کیک چند راه دارید که من چند تا شون و واستون می نویسم, شما بسته به ذائقه انتخاب کنید:
۱- نذارید کیک خیلی سرد بشه و بذارید توی قالی بمونه. به کمک ته چنگال یا هر چیز مناسب دیگه سوراخ هایی درون کیک ایجاد کنید و بعد شهد رو قاشق قاشق روی سوراخ های کیک بریزید و اجازه بدید که خوب به خوردش بره. (زیاد نریزید که خمیر می‌شه).
۲-پودر قند رو دو برابر کنید و خوب با آب لیمو مخولط کنید در این حالت شهد تقریبا سفید رنگی به دست می‌آرید. کیک رو از قالب خارج کنید و با قاشق روی کیک بریزد, زیاد نریزید به قدری که سطح کیک لایه نازکی ایجاد بشه, کمی که صبر کنید این لایه شهد خودش و می‌گیره و یه خورده سفت می‌شه.
۳- همین مقدار پودر قند و آب لیمویی و که نوشتم خوب مخلوط کنید و در این جالت شهد رقیق بی رنگی به دست می‌آرید و مثل من فقط در حد مرطوب شدن روی کیک بریزید.