۱-فر را در دمای ۳۲۵ درجه فارنهایت یا۱۶۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید و گرم کنید. توری فر را در وسط قرار دهید. قالب مناسب برای این کیک قالب مستطیل ۲۳ در ۱۳ در ۸ است. استفاده از قالب مستطیل اختیاری است و مانع از کیک پختن نمی‌شود. کف قالب را کاغذ روغنی بیاندازید یا آن را چرب کنید.
۲- برای سهولت کار, شکلات تخته ای را به تکه های کوچک تقسیم کرده, نیمی از شیر را به آن اضافه کنید و به روش بن ماری ذوب کنید و کنار بگذارید.
۳-در کاسه ای آرد, نمک و بیکینگ پودر را با هم مخلوط و الک کنید.
۴-در کاسه ای دیگر بقیه شیر, ماست و وانیل را با چنگال یا ویسک مخلوط کنید.
۵-در ظرف همزن, کره و شکر را خوب بزنید تا سبک و کم رنگ شوند.
۶-تخم مرغ ها را دانه دانه اضافه کنید و بعد از هر کدام حداقل ۵ ثانیه با همزن بزنید. فراموش نکنید هر جا که لازم بود, اطراف ظرف را با لیسک تمیز کنید تا همه مواد خوب با هم ترکیب شوند.
۷- با دور کند همزن, آرد و مخلوط شیر و ماست را در سه نوبت به مایه کیک اضافه کنید. ابتدا یک سوم آرد را بریزید بعد یک سوم مخلوط شیر و ماست را بریزید, به همین ترتیب در سه نوبت این کار را انجام دهید.
۸- مایه کیک را به دو قسمت تقسیم کنید, در حال حاضر دو ظرف حاوی مایه کیک دارید. به یکی از آنها مواد شکلات آب شده را اضافه کنید و با چنگال یا ویسک خوب آنها را مخلوط کنید تا یکدست شود.
۹- دو قاشق در دو ظرف مایه کیک قرار دهید, حال ابتدا یک قاشق مواد شکلاتی را در کف قالب بریزید. بعد یک قاشق از مواد وانیلی را درست روی مواد شکلاتی بریزید. این کار را انقدر ادامه دهید تا همه مواد تمام شود.
۱۰- قالب را در فر از پیش گرم شدهبه مدت ۵۰ – ۵۵ دقیقه قرار دهید.
۱۱- قبل از خارج کردن کیک از قالب اجازه دهید تا خنک شود.