1. گوجه‌فرنگی را با پوست خرد كنيد. گوجه را بپزيد. بعد با گوشت‌کوب‌برقی یا مخلوط‌کن به حالت پوره در آوريد.
2. ماست را در ظرف بريزيد. کشک را اضافه كنيد. می‌توانید کشک را حذف هم کنید.
3. گوجه‌فرنگی را اضافه كنيد. تخم‌مرغ را بزنيد و اضافه كنيد. با گوشت‌کوب‌برقی یا مخلوط‌كن کاملاً میکس كنيد.
4. کره و روغن را در قابلمه بريزيد. روی حرارت بگذاريد. اگر روغن حیوانی در دسترس داشته باشید خیلی خوشمزه تر می‌شود.
5. پیازهای ریز خردشده تفت داده شده که طلایی شده است را داخل قابلمه بريزيد. زردچوبه و تره را اضافه كنيد. نعناع تازه را هم اضافه كنيد.
6. اگر نعناع تازه نداشتید می‌توانید کلا نعناع خشک استفاده کنید.
7. اگر تره تازه در دسترس نبود می‌توان از تره خشک به جای آن استفاده کرد. اما در آن صورت باید خیلی کمتر تفت داده شود چون زود می‌سوزد.
8. گردو اگر ریز خردشده باشد بهتر از حالت پودر آن است البته بستگی به سلیقه خودتان دارد. گردو را هم به مواد اضافه كنيد. مواد را خوب تفت دهيد. وقتی کامل تفت داده شد مواد را داخل قابلمه بريزيد.
9. اگر از تخم مرغ استفاده نمی‌کنید به جای آن برای غلیظ شدن این غذا 1 قاشق آرد سفید در این مرحله اضافه کنید.
10. می‌توان در این مرحله مقداری آب جوش هم اضافه کرد تا کمی از غلظت این غذا کم شود (در صورت دلخواه). وقتی جوش آمد نمک اضافه كنيد. در آخر هم فلفل‌قرمز اضافه كنيد.
11. برای این که غذا بریده بریده نشود بهتر است که وقتی مواد مخلوط شده را به مواد داخل قابلمه اضافه كرديد، تا وقتی جوش می‌آید مرتب هم بزنید. 12. وجود تخم‌مرغ از بریده‌بریده شدن مواد جلوگیری می‌کند.


* روش سنتی سرو این غذا در سبزوار به این صورت است که همراه این غذا نیمرو و بادمجان که همراه با آب گوجه‌فرنگی مغزپخت شده و پیاز داغ نیز به آن اضافه شده سرو می‌شود. یعنی در ظرف هر فرد ابتدا مقداری از این کمه جوش ریخته و روی آن یک عدد نیمرو و یک عدد بادمجان گذاشته می‌شود و همراه نان خشک محلی مصرف می‌شود.