در کاسه ای آبجوش و پودر کاکائو و شکلات را مخلوط میکنیم تا شکلات آب شود سپس روغن را اضافه میکنیم و بعد که از داغی افتاد وانیل و زرده ها را اضافه میکنیم و با همزن در حد مخلوط شدن و یکدست شدن هم میزنیم.
سپس نیمی از شکر را اضافه میکنیم آرد و نمک و بکینگ پودر رو ۳ بار الک کرده و در چند مرحله به مایع شکلاتی اضافه میکنیم و با قاشق ، لیسک یا مفتول یکدست میکنیم. سفیده و باقی مانده ی شکر را با همزن هم بزنید تا سفید و ابری شود و در ۲ مرحله به مایع اضافه کنید.
مواد رو تو قالب که کف و دیواره اش چرب شده و کفش را با کاغذ روغنی پوشاندیم میریزیم و در فر حدود ۱۸۰ -۱۹۰ به مدت ۴۵ دقیقه قرار میدیم و اگر از قالب گرد استفاده کردید از قالبی با قطر ۲۵ سانتي متر استفاده کنید.
کیک رو بعد از خنک شدن از قالب در بیارید و با سس شکلاتی داغ سطحش رو بپوشونید.
تهیه سس شکلاتی مخملی
تخم مرغ را همراه با وانیل در ظرفی مناسب با همزن بزنید و پودر قند را کم کم به آن افزوده و با همزن زده تا کشدار و کرم رنگ شود، سپس پودر کاکائو را اضافه کرده و بزنید تا یکدست شود. روغن مایع و شکلات تخته ای را با هم مخلوط کرده و بن ماری ( حرارت غیرمستقیم ) کنید.
مخلوط تخم مرغ را روی حرارت غیر مستقیم گذاشته و با همزن برای ۲ تا ۳ دقیقه بزنید، سپس مخلوط شکلات را اضافه کرده و دوباره برای ۲ تا ۳ دقیقه بزنید تا سس غلیظ و کشدار شود{مثل عسل}.
در پایان هم مقداری شکلات تخته ای رو با چاقو برشهای نازک میدیم و سطح کیک رو باهاش تزیین میکنیم.