طرز تهيه خمير:
مايه خمير، آب گرم و 1 قاشق شكر را در ظرف مناسبي (بهتر است چيني يا پلاستيك) باشد ريخته هم بزنيد، در آن را ببنديد و مدت ده دقيقه در جاي گرم بگذاريد تا پف كند.
آرد و نمك و بيكينگ پودر را 2 بار الك كنيد. شير كم چرب و شير پر چرب ولرم و 2 قاشق باقي مانده شكر و كره نرم و مايه خمير پف كرده و آماده را در ظرف مناسبي بريزيد و مواد را با هم خوب مخلوط كنيد. آرد را كم كم اضافه كنيد تا مواد تبديل به خمير شود. خمير آماده را يا با دستگاه خمير‌گير 5 دقيقه ورز دهيد و يا با دست ابتدا ده دقيقه ورز داده و 100 بار محكم به سطح صافي بكوبيد روي خمير را با پارچه تميز بپوشانيد و 50 دقيقه به خمير استراحت بدهيد تا حجم خمير چند برابر شود.
طرز تهيه مواد ميانه خمير:
كره نرم را همراه دارچين و پودر قند با همزن به صورت كرم در آوريد و كنار بگذاريد.
طرز تهيه نان (1):
خمير آماده را ابتدا با دست ورز داده و به چند قسمت تقسيم كنيد روي ميز كار كمي آرد بپاشيد و هر تكه را به صورت مستطيل باز كنيد از مايه كرم كره و دارچين روي خمير بماليد و از يك طرف خمير را لوله كنيد و رول آماده را به كمك نخ به قطعات 3 سانتي متري برش دهيد و برش ها را با فاصله كمي از هم در سيني چرب شده بگذاريد مجدداً روي آن پارچه بياندازيد و يك ربع ديگر صبر كنيد و بعد در فر داغ 150 درجه سانتي گراد مدت 25 دقيقه آن را بپزيد تا روي نان كمي طلايي شود ده دقيقه بعد از پخت و خارج كردن از فر كرم پنير خامه اي (آيسينگ) را روي نان بريزيد( نان بايد گرم باشد).
طرز تهيه نان (2):
خمير با به صورت مستطيل باز كنيد از مايه خمير به اضافه بادام خرد شده روي خمير بماليد و باز خمير را از يك طرف رول كنيد و رول ها را به اندازه 3 الي 4 سانتي متر ببريد و در قالب گرد ميان خالي يك رديف از رول ها را با فاصله كم كنار هم بچينيد (و سپس به همان ترتيب) لايه ديگري هم روي لايه اول بچينيد. و باز روي آن را با پارچه تميزي بپوشانيد و 15 دقيقه به آن استراحت دهيد و بعد در فر داغ 150 سانتي گراد مدت 30 دقيقه آن را بپزيد بعد از خارج كردن از فر نان را در ظرف مورد نظر بر گردانيد و آيسينگ گردويي را رويش ريخته و سرو كنيد.
آيسينيگ يا رويه پنير خامه اي:
پنير خامه اي و خامه و پودر قند را با همزن بزنيد تا كمي فرم بگيرد بعد رنده پوست پرتقال را اضافه كنيد و استفاده كنيد.
آيسينك گردويي :
شكر قهوه اي و خامه و شربت و آب پرتقال يا آلبالو را با هم مخلوط كرده و ظرف آن را در ظرف آب جوش بگذاريد (حرارت غير مستقيم) به مدت 10 دقيقه گاهي آن را هم بزنيد تا شكر ذوب شده و آيسينگ آماده شود هنگامي كه خواستيد آيسينگ را روي نان بريزيد گردو را به آن اضافه كنيد.