● طرز تهیه مارمالاد: ابتدا نارنگی ها و گریپ فروت ها را پوست کنده و گوشت داخل آنها را پس از خرد کردن، همراه شکر و آب در قابلمه ای بریزید و روی شعله ملایم اجاق گاز نیم ساعت حرارت دهید. همزمان در یک کاسه کوچک فلزی ۳ قاشق سوپ خوری آب جوش ریخته و پس از اضافه کردن پودر ژلاتین به آن، روی کتری در حال جوش بگذارید تا حل شود. سپس ژلاتین مایع را به مخلوط نارنگی و گریپ فروت در حال جوش اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مارمالاد غلیظ شود؛ برای این منظور یک ساعت زمان لازم است.
● طرز تهیه خمیر: ابتدا کره و شکر را با دستگاه همزن خوب بزنید، سپس تخم مرغ ها را دانه دانه اضافه کرده و همین طور هم بزنید. مواد خشک شامل آرد، بیکینگ پودر، وانیل، پوست پرتقال رنده شده و گردو را در ظرف دیگری با هم مخلوط کرده، سپس به مخلوط کره، تخم مرغ و شکر بیفزایید. در این مرحله، بعد از کمی هم زدن، دستگاه را خاموش کرده و خمیر را با دست ورز دهید. یک چهارم خمیر را نگه داشته و کنار بگذارید؛ بقیه را داخل ظرف پیرکس گرد یا قالب پای پهن کنید و روی آن را با مارمالاد بپوشانید. خمیر کنار گذاشته شده را توسط وردنه باز کرده و به صورت نوارهای باریک با چاقو برش دهید و به حالت ضربدری روی مارمالاد بگذارید. حالا فر را روشن کرده و آن را روی ۱۸۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید و ظرف را روی طبقه وسط فر به مدت نیم ساعت قرار دهید.
نکته یک) بهتر است فر را ۱۵دقیقه قبل از قرار دادن ظرف درآن در همین دما روشن کنید.
نکته۲) شما می توانید خمیر پیروک را از شب قبل آماده کرده، داخل کیسه فریزر بریزید و در یخچال قرار دهید.
نکته۳) برای براق شدن روی پیروک، می توانید یک عدد زرده تخم مرغ را با چنگال زده، سپس توسط قلم مو روی خمیرهای ضربدری شده بمالید و پس از آن، در فر قرار دهید.

پیروک، نوعی شیرینی مغزدار است که خمیر آن شباهت زیادی به خمیر انواع پای دارد؛ مغز آن را انواع مارمالاد تشکیل می دهد و تنوع پیروک ها نیز بسته به مارمالاد داخل آنها است. به عنوان مثال در اینجا از مخلوط مارمالاد گریپ فروت و نارنگی استفاده شده است.