ابتدا آب را در درون ظرفی ریخته و بر روی حرارت قرار میدهیم تا گرم شود. در زمانی که آب در حال گرم شدن می باشد یک قاشق غداخوری روغن آفتابگردان به آن اضافه میکنيم و بعد پاستا را و زمانی حدود 10 دقیقه منتظر میمانیم تا پاستا بپزد. در این 10 دقیقه چند بار آن را به هم بزنید تا از هم جدا شود.
بعد از 10 دقیقه یکی از پاستا ها را به وسیله قاشق از ظرف برداشته و لمس کنید توجه داشته باشید که زیاد نرم نشده باشد زیرا زمانی را هم باید در تابه و بر روی حرارتی دیگر به مدت چند دقیقه سرخ شود. حال بعد از تست و اطمینان از وظعیت پخت پاستا آب مخلوط آن را از پاستا جدا کرده و خود پاستا را در ظرفی با آب ولرم آب میکشیم و توجه داشته باشید که این آبکشی برای خنک کردن و جلوگیری از نچسبید ن پاستا میباشد پس میزان آب و زمان آن‌را در کنترل داشته باشید تا با آبکشیدن اضافی خواص این غدا کم نشود.
حال تابه را روی شعله قرار میدهیم تا ظرف گرم شود و مقدار یک قاشق غداخوری روغن آفتابگردان به ظرف اضافه میکنیم و با تکان دادن و حرکت دورانی تابه آن را به روغن آغشته میکنیم و بعداز داغ شدن ماهیتابه پاستا را به آن اضافه میکنیم و حرارت را کم میکنیم تا کم کم سرخ شود.
در این فاصله یک بسته پودر عصاره قارچ را با مقداری از آب پاستای جدا شده هم میزنیم تا کاملا حل شود و ماده حل شده الیت را به پاستا اضافه میکنیم و به صورت مرتب پاستا را هم میزنیم. حال توجه داشته باشید که خود عصاره الیت دارای نمک میباشد پس دقت بفرمایید که از نمک به اندازه استفاده کنید تا غذا شور نشود. حالا زرد چوبه را اضافه میکنیم و پاستا را هم میزنیم تا رنگ زرد چوبه همه پاستا را در بر بگیرد. حال زنجبیل و فلفل قرمز و سیاه را اضافه میکنیم و باز هم پاستا را هم میزنیم.
حال رب گوجه فرنگی را اضافه میکنیم و حرارت را خاموش کرده و 1 عدد سیر را خرد کرده و به همراه آویشن اضافه میکنیم. حال درب تابه را گذاشته 5 دقیقه صبر میکنیم تا مواد با هم ترکیب گردد.