دنده کبابی

برای درست کردن سس ابتدا کره را در یک ظرف مناسب ذوب کرده و پیاز را همراه با فلفل هالاپنو در آن تفت بدهید. پوره گوجه فرنگی را همراه با فلفل چیپوتله، شیره، شکر و سیر در غذاساز بریزید تا با هم مخلوط شوند. مایه به دست آمده را همراه با دیگر مواد باقیمانده مخلوط کرده و روی حرارت ملایم آهسته بجوشانید تا سس غلیظ شود و آب اضافی آن تبخیر شود.
برای آماده کردن دنده ابتدا مواد خشک را با هم مخلوط کنید. 2 تا 3 قاشق غذاخوری از ادویه ترکیبی به دست آمده را برای پوشش دادن به گوشت استفاده کنید و مابقی را در یک شیشه دربسته برای بار بعد نگه دارید. دقت کنید هر دو طرف گوشت کاملاً پوشش داده شود. دنده ها را در یک دیس بزرگ بگذارید و ماءالشعیر را روی آنها بریزید. بگذارید تکه های گوشت به مدت 1 تا 2 ساعت با این مواد در یخچال مزه دار شود.
بعد از اینکه گوشت را از یخچال بیرون آوردید، بگذارید دمای آن با حرارت محیط یکسان شود. فر را از قبل با دمای 160 درجه سانتیگراد گرم کنید. یک ورق بزرگ فویل را روی سینی فر بکشید و دنده ها را روی آن بگذارید. ماءالشعیر جمع شده در ظرف را روی گوشت ها بریزید. دنده ها را به طور کامل در فویل بپیچید و به مدت 2 ساعت داخل فر طبخ کنید.
گریل باربیکیو را از قبل روشن کنید. زمانیکه دنده ها را از فویل بیرون آوردید، آنها را روی باربیکیو بگذارید. با قلم مو از سس آماده شده روی آنها بمالید و به مدت 6 تا 8 دقیقه هر طرف آنها را بریان کنید. سس روی گوشت باید کمی حالت کاراملی و برشته پیدا کند.
زمان سرو غذا، گوشت را چند تکه کنید و با مقداری سس بیشتر سر میز ببرید.