روغن و پودر قند را مي زنيم تا نرم و پوك شود.(من از روغن جامد لادن معمولي استفاده كردم) به ترتيب شربت، تخم مرغ، شير و وانيل را اضافه مي‌كنيم و مواد را مخلوط مي‌كنيم(نبايد مواد را زياد هم بزنيم. در حد مخلوط شدن و يكدست شدن).
بعد از اون آرد رو اضافه مي‌كني و با قاشق به آرامي فقط در حد يكدست شدن كامل هم مي‌زني نه بيشتر.
خمير كمي حالت چسبنده داره كه با قرار گرفتن در يخچال درست مي‌شه. خمير را در نايلون در يخچال گذاشته تا خنك شو دو بتوان آن را قالب زد من 1 ساعت گذاشتم چون خيلي هول بودم كه زود‌تر نتيجه كار رو ببينم.
بعد خمير را روي مابين دو نايلون به ضخامت 2 ميلي متر باز كرده و قالب بزنيد. براي قالب زدن هم مي‌توانيد به مقدار خيلي كم آرد زير خمير بپاشيد ( بازم تاكيد مي‌كنم خيلي كم).
در سيني فر چيده به مدت 20 دقيقه با حرارت 150 درجه بپزيد( البته با توجه به متفاوت بودن حرارت فر‌ها اين زمان ممكن است تغيير كند) بايد كمي تغيير رنگ دهد. بعد از خنك شدن مابين شيريني ها ژله مغزي گذاشته و رويش را تزيين كنيد.
با رويه نارگيل و كنجد بوداده خيلي خوشمزه ميشه. در ضمن براي چسبيدن مواد به رويه از عسل گرم استفاده كنيد. دستورات شيريني آلماني متفاوت را امتحان كردم ولي هيچ‌كدام را نپسنديدم به اين خاطر كه بيسكويت مي‌شدند ولي اين يكي بافت نرم و پودري دارد مخصوصا اگر چند روز در ظرف دردار بماند( البته اگر به ماندن برسد) خيلي خيلي خوشمزه ميشه حتما امتحان كنيد.