1.ابتدا سیب‌ها را به حلقه‌های ۱ سانتی‌متري برش می زنیم. وسط سیب را با یک قالب کوچک یا هسته گیر در می‌آوریم( سیب زرد را م‌ توانیم پوست بگیریم ولی سیب قرمز را با پوست بگذاریم).
2. پس از آن قبل از تهیه کیک ابتدا کارامل را در قالب آماده کرده و کنار می گذاریم.
تهیه کارامل :
3. مواد كارامل را در قالب ریخته و روی حرارت قرار می دهیم (شعله اش تند است ولی نسوزد) باید بصورت طلائی خوش‌رنگ در آید-تقریبا نارنجی
4. قالب را از روی حرارت برداشته و بلافاصله سیب‌ها را ته قالب مي‌چینیم و فشار می‌دهیم – گشاد گشاد( موقع برگرداندن ممکن است تمامی سیبها بر نگردد – عادی است – به کاردک جدا کرده و سر جایش می‌گذاریم).
تهیه کیک :
5. تخم‌مرغ‌ها را سفیده و زرده جا می‌کنیم – زرده را در ظرفی کمی با همزن زده و 2/3 پودر شکر را به آن اضافه کرده و با دور تند حدود ۲ دقیقه آن را می زنیم و سپس آبجوش را اضافه کرده و هم زدن را ادامه می‌دهیم.
حدود ۱۰ دقیقه تخم مرغ و شکر را می زنیم و در حین زدن اطراف ظرف را با کاردک به وسط جمع می کنیم- زرده به دلیل آبجوشی که اضافه کردیم ازدیاد حجم پیدا می کند-کاملا روشن شده و پف می کند.
6. در یک ظرف تمیز و خشک و با یک همزن تمیز و خشک شروع می کنیم به زدن سفیده با دور تند (در یک جهت) حدود یک دقیقه بعد بقیه پودر شکر را کم کم به سفیره در حال زدن اضافه می کنیم و حدود ۳ الی ۴ دقیقه با دور تند می زنیم – سفیده کاملا پف کرده و اگر ظرف را برگردانیم نمی ریزد – دقت کنید که اگر سفیده را زیاد بزنیم پف آن می خوابد و آب می اندازد.
7. حال مخلوط زرده را به سفیده اضافه کرده و بصورت دورانی مخلوط می کنیم و سپس کم کم آرد را اضافه می‌کنیم و با کاردک بصورت دورانی و ارام مخلوط می کنیم.
8.مواد را در قالب بر روی سیب و کارامل ریخته و در فر قرار می دهیم و پس از بیرون آوردن از فر بلافاصله دیواره‌اش را جدا کرده و کیک را برمی گردانیم.