اول زرده و سفیده رو از هم جدا می کنیم( با یه استکان این کار راحت انجام می شه یعنی استکان رو روی زرده تخم مرغ بزارید و سفیده رو بریزید تو یه ظرف و زرده رو هم که افتاده تو استکان بریزید تو یه ظرف دیگه حتی یه ذره هم زرده نباید قاطی سفیده بشه چون پف نمی کنه ). زرده ها رو با دور کند همزن می زنیم و بعد شکر رو بهش اضافه می کنیم و باز می زنیم و دوباره آبجوش رو اضافه می کنیم و سریع بازم می زنیم (چون اگر این کار سریع انجام نشه آب‌جوش باعث می‌شه زرده ببنده) آنقدر به همزدن ادامه می دیم تا زرده پوک و کشدار بشه. آرد و پودر کاکائو بکینگ پودر و وانیل رو هم با هم مخلوط می کنیم و تو یه ظرف جدا می گذاریم باشه. بعد سر همزن رو می شوریم تا آثاری از زرده بهش نمونده باشه و خشکش می کنیم و حالا سفیده رو آنقدر می زنیم تا پف کنه و از ظرف جدا نشه( یه کم طول می کشه). زرده و شکر مخلوط شده رو به آرومی به سفیده زده شده اضافه می کنیم و در حد مخلوط شدن هم می زنیم(زیاد هم نزنین چون پف سفیده می خوابه)بعد آرد رو آروم آروم بهش اضافه می کنیم و با حرکت دورانی خوب مخلوطش می کنیم(مواظب باشین آرد ته ظرفتون ته نشین نشه).
مایه رو داخل ظرفی که کفش کاغذ روغنی گذاشتیم می ریزیم (کف ظرفی رو که می خوایم داخلش کیک اسفنجی درست کنیم اگر چرب نکنیم بهتره چون کیک اسفنجی برعکس بقیه کیک ها اگر کفش چرب بشه بد برمی‌گرده، بهترین گزینه همون کاغذ روغنیه). درجه حرارت فر 175 درجه سانتیگراد و مدت زمان مورد نیاز هم 40 تا 45 دقیقه است.
بعد از آماده شدن می ذارین کیکتون سرد بشه. حتی اگر روز بعدش تزیین کنین بهتره ولی اگر عجله داشتین در حدی باشه که خامه روش آب نشه.
برای رویه: دسر شکلاتی فیت و فان رو با 2 لیوان شیر سرد مخلوط می‌کنیم و می‌ذاریم روی حرارت و هم می‌زنیم و صبر می‌کنیم کمی غلیظ شه. بعد از حرارت برمی‌داریم و وقتی کمی خنک شد روی کیک می‌ریزیم.