نان هاي تست را به صورت مثلثي برش بزنيد و کنار بگذاريد. (هر برش نان را به دو قسمت تقسيم کنيد) 30 عدد نان مثلثي ( کاناپه ) در اختيارتان قرار ميگيرد . کاناپه ها را به سه دسته 10 عدد تقسيم کنيد . { در اين قسمت سه مدل کاناپه را با سه طعم مختلف تهيه خواهيم کرد } براي هر قسمت 10 عدد از کاناپه ها را استفاده کنيد .
1 )
ورقه هاي کالباس را - که بهتر است به ارتفاع يک سانتيمتر برش خورده باشند – روي کاناپه ها قرار دهيد و به اندازه هر کاناپه برش بزنيد و قسمتهاي اضافه آن را بچينيد و کنار بگذاريد . پنير تست را نيز مثل نان تست به صورت مثلثي برش بزنيد و روي هر کدام از کاناپه ها يک برش پنير تست قرار دهيد . ( ميتوانيد براي زيبا تر شدن ظاهر کار ، پنير را برعکس جهت نان و کالباس روي کاناپه قرار دهيد )
2 )
سبزي خوردن را بعد از پاک کردن و شستن داخل آبکش بگذاريد تا آب آن چيده شود . بعد ساطوري کنيد و همراه مغز گردو ريز خرد شده و پنير صبحانه ريز خرد شده ، کاملا مخلوط کنيد . به اندازه از مخلوط روي سطح کاناپه بماليد که به ارتفاع يک سانتيمتر سطح کاناپه را پوشش دهد . و روي مخلوط را کاملا صاف کنيد .
3 )
گوشت مرغ پخته را چرخ کنيد . مخلوط سس مايونز و خامه را همراه با پيازچه ، مرغ چرخ شده و نمک و فلفل در ظرفي بريزيد و هم بزنيد تا سس يکدستي حاصل شود . از سس آماده روي 10 عدد کاناپه باقيمانده بريزيد ( به ارتفاع يک سانتيمتر ) و با پشت قاشق مخلوط را کاملا صاف کنيد . روي کاناپه ها را به دلخواه با زيتون، گوجه گيلاسي و تربچه حلقه شده يا انواع ديگر سبزيجات تزئين کنيد و در ظرف مورد نظر بچينيد و داخل يخچال قرار دهيد . بهتر است حداقل يک ساعت قبل از سرو، سيني کاناپه را داخل يخچال نگهداري کنيد .
نکته :
کاناپه نوعي اردور است که روي برش هاي انواع نان تهيه ميشود . و به صورت سرد يا گرم و با تنوع بسيار زياد قابل تهيه است . بهتر است براي تهيه انواع کاناپه از نان تست تازه استفاده کنيد تا هنگام برش دادن نان، خرد نشوند. پيشنهاد ميکنم از کالباس خشک يا بلغاري براي تهيه انواع اردور استفاده کنيد که بافت ضخيم تري دارند . دقت داشته باشيد هنگامي که چند نوع کاناپه تهيه ميکنيد، ارتفاع کاناپه ها با هم يکي باشد تا ظاهر کار زيبا تر به نظر برسد . در صورتيکه طعم پنير تست خام را دوست نداريد ميتوانيد بعد از آماده شدن کاناپه هاي حاوي پنير، آنها را به مدت 5 دقيقه داخل فر داغ با دماي 200 درجه قرار دهيد تا پنير کمي ذوب شود . و يا با استفاده از دکمه پخت ترکيبي + گريل ، آنها را با حداکثر قدرت به مدت 3 دقيقه داخل ماکروفر قرار دهيد .