1- در صورتي که بخواهيد بين کيک نيز خامه داشته باشيد، ابتدا کيک را بر روي تخته کار قرار داده و آن را از ارتفاع و به صورت دو نيمه مساوي برش بزنيد، سپس با فرچه مقداري آب پرتقال يا آناناس بر روي هر دو نيمه کيک ها بزنيد(اين کار براي نرمي و اشباع شدن دو نيمه کيک از نظر رطوبت و در نتيجه جذب نشدن خامه زده شده به داخل لايه هاي کيک انجام ميشود). مقداري از خامه فرم گرفته را بر روي لايه زيرين کيک ماليده و بعد، لايه رويي را بر روي لايه قبلي قرار دهيد. کمي آنها را بر روي هم فشار دهيد تا لايه ها کاملاً به هم بچسبند.
2ـ مقداري از خامه را فقط به دورتادور ديواره کيک بماليد.
3ـ ترافل هاي رنگارنگ را در يك بشقاب تخت بريزيد. با احتياط کيک را از طرف ديواره آن (درست مانند يک چرخ) بر روي ترافل ها بغلتانيد، به صورتي که تمام ديواره کيک با ترافلهاي رنگي پوشيده شود.
4ـ کيک را در داخل ظرف مخصوص سرو قرار داده و روي آن را با خامه پوشش دهيد.
5ـ با يک سيخ چوبي دورتادور سطح کيک را کادري به ضخامت 1 تا 1/5 سانتيمتر از لبه کيک بکشيد و اسمارتيزها و يا شکلاتهاي رنگارنگ گرد را بدون فاصله و در کنار هم دورتادور کادر داخلي کيک بچينيد تا کادر داخلي ساعت بوجود آيد.
6ـ مقداري از ترافلهاي رنگارنگ را بر روي سطح خارجي اين کادر ريخته خارج کادر دورتادور کيک را با ترافل پر کنيد.
7ـ شکلات قهوه اي آب شده را در قيف با سرماسوره شماره 2 تا 3 و يا کيسه فريزر ضخيم ريخته و شکلات را به يکي از گوشههاي کيسه هدايت کرده و هواي داخل کيسه را خالي کنيد و در آن را گره بزنيد سپس با قيچي انتهاي کيسه را به صورت خيلي ريز بچينيد (قيف) تا سوراخ نسبتاً ريزي در قيف به وجود آيد. توجه داشته باشيد که هر چه سوراخ مورد نظر ريزتر باشد، کار نوشتن با شکلات به صورت ظريفتر و زيباتري انجام ميشود. با قيف محتوي شکلات، اعداد 1 تا 12 را بر روي صفحه ساعت بنويسيد و عقربه هاي بزرگ و کوچک را نيز در وسط ساعت رسم کنيد. نقل نقرهاي خيلي درشت را نيز در محل تلاقي عقربه ها و به جاي پيچ وسط آنها قرار دهيد.