1. ماکارونی را به روش معمول ولی بیشتر از حد همیشگی با کمی نمک و روغن پخته، سپس آبکش کرده و اجازه دهید آب اضافی آن خارج شود.
2.روغن زیتون الیت را در تابه مناسبی ریخته و روی حرارت قرار دهید، سپس تمامی مواد گیاهی را به آن افزوده و به مدت 8 تا 10 دقیقه با حرارت ملایم تفت داده تا نرم شوند.
3. برای درست کردن سس ابتدا روغن زیتون الیت را در تابه ریخته و ریحان خردشده، فلفل قرمز و سبزیجات معطر را اضافه کنید، چند ثانیه تفت داده، سپس پوره گوجه و گوجه‌های خردشده را اضافه کنید و کمی هم زده و چند دقیقه بگذارید تا گوجه‌های خرد شده نرم شوند. نشاسته ذرت را در 1/4 پیمانه آب حل کرده و به مواد اضافه کنید و بعد از کمی هم زدن، سبزیحات نرم شده را به سس اضافه کرده و حرارت را کم کنید.
4.در قابلمه یا تابه مناسب با مقدار ماکارونی، روغن زیتون الیت را ریخته، ریحان و فلفل قرمز را اضافه کنید و بعد از چند ثانیه تفت دادن، ماکارونی‌ها را افزوده و مقداری تفت داده سپس در ظرف مورد نظر ریخته، سس و سبزیجات را روی آن داده و در صورت تمایل کمی پنیرپیتزا پاشیده و سرو کنید. می‌توانید سس و سبزیجات را با ماکار‌ونی در حال تفت دادن مخلوط نموده و سپس در ظرف دلخواه ریخته و سرو نمايید.