1. فر را با درجه حرارت ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنید تا گرم شود.
2. کره را از یخچال بیرون بگذارید تا به دمای محیط برسد و نرم شود؛ هسته‌های زردآلوها را نیز درآورید و زردآلوها را از وسط ۲ قسمت کنید.
3. کره نرم شده و شکر را با همزن بزنید تا خوب مخلوط شوند. سپس تخم‌مرغ‌ها را اضافه کنید و بزنید تا یک‌دست شود، رنده پوست لیمو، آب پرتقال، نمک و وانیل را نیز اضافه کنید.
4. آرد، نشاسته ذرت و بیکینگ پودر را مخلوط کرده و چند بار الک نمايید. سپس به مخلوط کرمی بالا اضافه نمايید( مایه این کیک غلیظ است).
5. قالب را چرب کنید یا کف آن کاغذ روغنی بیندازید، نصف مواد را درون قالب بریزید. سپس زردآلوها را روی آن قرار دهید و نصف باقی مانده کیک را نیز روی زردآلوها بریزید.
6. قالب کیک را درون فری که از قبل با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد روشن کرده‌اید به مدت ۴۵ دقیقه تا ۱ ساعت با توجه به نوع فر قرار دهید.
7. پس از مدت زمان کیک را امتحان کنید( چاقویی داخل کیک کنید و اگر کیک به آن نچسبیده بود یعنی پخته است)، اجازه دهید کیک خوب خنک شود.
8. کیک را پس از خنک شدن از قالب خارج کنید و روی آن را با پودر قند، خامه، بستنی و … تزيین و سرو نمايید.


* در صورتی که زردآلوها رسیده و شیرین است از مقدار کمتری شکر می‌توانید استفاده کنید ، قالب را تا لبه پر نکنید چون این کیک در مدت زمان پخت پف خواهد کرد.
* در صورتی که زردآلوی تازه در دسترس ندارید می‌توانید از کمپوت، مربا یا مارمالاد زردآلو استفاده کنید، همچنین میوه‌های مشابهی مانند هلو نیز می‌تواند جایگزین شود.