پاستا با ماهی سالمون یا ماهی تن با سس آلفردوی لذیذ و کرمی


طرز تهیه سس آلفردو:
کره را در یک قابلمه متوسط بر روی حرارت متوسط آب کنید.خامه را به آن اضافه کنید و هم بزنید سپس بگذارید 5 دقیقه ریز جوش بزند و گاهی در این فاصله آن را هم بزنید تا ته نگیرد.سپس سیر له و پوره شده و پنیر را به آن اضافه کنید و مرتب هم بزنید تا غلیظ شود.در صورت استفاده از سبزی اضافه کنید و پس از چند ثانیه از رو حرارت بردارید.
در بعضی رسپی ها 1 عدد زرده تخم مرغ زده شده نیز در انتها به سس میزنند و سریع از رو حرارت برمیدارند وپخت بیشتر انجام نمیشه.

_______________________________________________
طرز تهیه پاستا با ماهی :

فر را با درجه 175 گرم کنید.فیله ماهی سالمون را داخل ظرف نسوز گذاشته و سرکه وآب لیمو ونمک وفلفل وریحان و جعفری خشک و روغن زیتون را مخلوط کرده و روی ماهی بریزید و به مدت 15 تا 17 دقیقه داخل فر قرار دهید تا پخته شود(چون فرها حرارت آن فرق میکند مراقب باشید بیشتر از حد خشک نشود).سپس با چنگال آنرا تکه تکه و ورقه کنید(مانند شکل) وکنار بگذارید.
پاستای خود را بر طبق دستور مندرج بر روی بسته بندی در آب و نمک و کمی روغن بپزید و آبکش کنید.
پاستا را داخل سس ریخته نمک و فلفل آنرا اندازه کنید و با 2 چنگال به آهستگی پاستا را هم بزنید و زیرو رو کنید تا سس با همه پاستا آغشته شود .4 تا 5 ظرف مخصوص فر را آماده کنید و پاستا ها را در ظرفها قسمت کنید.روی آنهارا با تکه های سالمون بپوشانید پنیر رنده شده را بر روی آن پخش کنید و در دمای 175 در قسمت بالای فر قرار دهید تا پنیر ذوب شده و کمی طلایی شود. (فقط کافی است کمی آب و طلایی شود و مراقب باشید خشک نشود حتی در صورت تمایل میتوانید تنها بگذارید پنیر آب شود ) در صورت تمایل میتوانید در ظرف بزرگ این کار را انجام دهید و تک تک استفاده نکنید.

به جای ماهی سالمون میتوانید از ماهی تن یا ماهی فزل الای دودی.(که این آخری نیز بسیار طعم متفاوتی به غذای شما میدهد) استفاده کنید .

میتوانید مقدار سس بیشتری درست کرده و بعد از بیرون آوردن از فرسر سقره استفاده کنید.

در صورت تمایل میتوانید از قارچ برش خورده و سرخ شده نیز استفاده کنید و سس را با آن غنی تر کنید.

در صورت تمایل میتوانید بعد از پخت بر روی آن پنیر پارمزان رنده شده و روغن زیتون بریزید.(بسیار پر کالری است اما یک بار غذای خوشمزه خوردن اینها را هم دارد )