طرز تهيه:
120 گرم شكر را با آب و آب ليمو ترش در قابلمه كوچك ريخته و روي حرارت مي گذاريم تا شكر حل شود. گاهي تابه را حركت مي دهيم ، ولي به هيچ وجه هم نمي زنيم و مي گذاريم بجوشد و به رنگ كاراملي دربيايد. فر را از قبل با حرارت 180 درجه سانتي گراد يا350 درجه فارنهايت گرم مي كنيم. قالب را با كارامل مي پوشانيم، به اين ترتيب كه كارامل را داخل قالب ريخته و تكان مي دهيم تا يك لايه از آن داخل قالب را بپوشاند و مي گذاريم تا خنك شود.
شكلات را خرد كرده و داخل شيرمي ريزيم. سپس روي حرارت مي گذاريم تا شكلات حل شود. بعد دارچين را هم اضافه مي كنيم. يك عدد تخم مرغ و زرده ها را با باقي مانده ي شكر به هم مي زنيم، سپس دارچين نكوبيده را از داخل شير بيرون مي آوريم و شير گرم را در حال به هم زدن، به مخلوط تخم مرغ و شكر اضافه مي كنيم. پس از آن مخلوط را داخل قالب ريخته و به صورت بن ماري* داخل فرمي گذاريم كه 20 تا 30 دقيقه بماند يا تا وقتي كه وسط دسرما خيلي كم بلغزد. سپس از داخل فرخارج كرده، مي گذاريم خنك شود و بعد به مدت 5 تا 6 ساعت مي گذاريم در يخچال بماند؛ آن گاه داخل ظرف بر مي گردانيم. كافي است اطراف قالب را با نوك چاقو جدا كنيم و كمي قالب را تكان دهيم تا دسر به راحتي بيرون بيايد.


*بن ماري: گرم كردن و حل كردن مواد غذايي روي بخار آب را طريقه بن ماري مي گويند. به عنوان مثال : محتوي ظرف غذا را در ظرف آبي قرار داده و آن را روي حرارت اجاق قرارمي دهيم تا آب آرام آرام بجوشد و غذاي سرد به اين وسيله گرم شود و اين بهترين و بهداشتي ترين روش براي گرم كردن غذا و حل كردن شكلات مي باشد.
در طرز تهيه اين دسر هم آمده است كه قالب محتوي مواد دسر را در يك ظرف آب گرم قرار داده و در فرمي گذاريم تا به روش بن ماري تهيه شود.