فر را با حرارت 180 درجة سانتيگراد گرم كنيد. داخل قالب مافين يا قالب‌هاي كوچك كيك يزدي را كاغذ بيندازيد و كنار بگذاريد. كره، شكر، اسانس بادام و تخم مرغ‌ها را در ظرفي بريزيد و با همزن برقي بزنيد تا سفيد و سبك شود. آرد الك شده را همراه بكينگپودر و پودر بادام به مخلوط بالا اضافه كرده و مخلوط كنيد. بعد از مخلوط كردن مواد، آن را داخل قالب آماده بريزيد و 30 دقيقه در فر قرار دهيد. پس از پخت براي خشك شدن آن را روي پنجره سيمي قرار دهيد. بعد از خنك شدن يك حفرة عميق 2 سانتي‌متري در مركز آن ايجاد كنيد و با كرم وانيلي حفره را پُر كنيد و نان‌هاي پختة كوچك را روي هم قرار دهيد و با تافي آماده روي آن خطوطي ايجاد كنيد.
طرز تهية خمير نان خامه‌اي:
فر را روي حرارت 220 درجة سانتيگراد تنظيم كنيد. كره و آب را مخلوط كنيد و روي حرارت قرار دهيد تا كره ذوب شود و آب جوش بيايد. سپس آرد را اضافه كنيد و هم بزنيد تا خمير به شكل توپي درآيد و از جدارة ظرف جدا شود. ظرف را از روي حرارت برداريد و كنار بگذاريد تا خمير كمي خنك شود. سپس تخم مرغ‌هاي زده را به تدريج به خمير اضافه كرده و خوب بزنيد تا كاملاً با مواد خميري مخلوط شود. خمير آماده بايد كاملاً صاف و يكدست باشد تا بتوانيد در قيف با ماسورة ساده بريزيد و در سيني فر به اندازة يك نخود با فاصلة 2 سانتي‌متر بريزيد. سيني را داخل فر قرار دهيد تا نان‌ها بپزد و طلايي شود. مي‌توانيد داخل نان‌ها را با كرم وانيل پر كنيد و روي كيك بچينيد.
طرز تهية كرم وانيلي: شير و وانيل را در ظرفي بريزيد و روي حرارت قرار دهيد. زردة تخم مرغ، شكر و آرد ذرت را جداگانه در ظرفي مخلوط كنيد و با همزن برقي بزنيد. سپس شير در حال جوش را به اين مواد اضافه كنيد و به زدن ادامه دهيد. مواد مخلوط شده را دوباره روي حرارت بگذاريد تا كاملاً غليظ شود. بعد آن را كنار بگذاريد تا خنك شود. كرم براي مصرف آماده است.
طرز تهية تافي: آب و شكر را روي حرارت قرار دهيد تا شكر حل شود و مواد جوش بيايد. بعد حرارت را ملايم كنيد و به آن زمان دهيد تا مخلوط آب و شكر طلايي شود. سپس مواد را از روي حرارت برداريد و بعد از اينكه حباب‌هاي روي آن از بين رفت با استفاده از يك قاشق چوبي شيار و خطوط باريكي از تافي روي كيك بريزيد.