1- نان ها را داخل یک کیسه پلاستیکی گذاشته و در آن را محکم ببندید و داخل یخچال بگذارید. بسته های پلاستیکی رطوبت را داخل نان و بسته آن نگاه داشته و باعث می شود که نان تازه بماند. نان های خشک بهتر از نان های مرطوب باقی می مانند. اما در یخچال، این اتفاق برعکس است یعنی نان های مرطوب بهتر از نان های خشک می مانند. شما می توانید نان ها را در کیسه های پلاستیکی به مدت ۵ تا ۷ روز نگهداری کنید.
۲- نان را قنداق پیچ کنید. نان ها را می توانید داخل کیسه کاغذی بگذارید، نان بهتر و به مدت طولانی تری در آن می ماند. قنداق پیچ کردن نان تازه در یک حوله کاغذی یا بسته پارچه به آن کمک می‌کند تا دیرتر خشک شود. بسیاری از فروشگاه های لوازم خانگی این بسته های نان را به صورت حوله ای یا کاغذی به فروش می رسانند.
۳- یک جعبه مخصوص نان بخرید. اگر شما می خواهید نان را برای مصرف خانگی به مدت بیشتری نگهداری کنید یا یک مغازه نانوایی دارید و میخواهید نانهایتان تازه باشند ، بهترین راه این است که یک جعبه نان سفالی خریداری کرده و نان ها را در آن بگذارید. نان ها دراین جعبه های سفالی کمتر رطوبت خودرا از دست می دهند و به حالت اول باقی می مانند.
۴- فشردن و فریز کردن برای نگهداری نان برای مدت بسیار در آینده، آن را فریز کنید؛ در یک بسته یا کیسه پلاستیکی قرار دهید و در فریزر بگذارید. این روش نان را به مدت ۳ الی ۴ ماه قابل استفاده خواهد کرد.