برای درست کردن ژله میوه چند روش وجود دارد:
روش اول مرحله 1 - دو بسته پودر ژله را در 2 لیوان آب جوش حل کرده، سپس 1 لیوان آب سرد به آن اضافه کرده، مخلوط کرده و کنار بگذارید. مرحله 2 - میوه های انتخاب شده را در صورت نیاز برش زده یا خرد کنید، سپس کمی از آنها را در قالب مورد نظر بریزید. مقداری از ژله سرد شده را روی آن ریخته تا حدی که میوه ها کمی از سطح قالب فاصله بگیرند و بعد در یخچال نگهدارید تا ژله بسته شود. مرحله 3 - بعد از بسته شدن ژله اول، دوباره مقداری میوه ریخته و دوباره ژله و مانند مرحله 2 عمل کنید. این کار را ادامه دهید تا قالب پر شود، قالب را برای چند ساعت در یخچال نگهداری کنید، سپس یک لجظه در آب جوش گرفته و در ظرف مورد نظر برگردانده و سرو کنید.
روش دوم مرحله 1 - دو بسته ژله را با دو لیوان آب جوش مخلوط کرده تا حل شود، سپس 1 لیوان آب سرد افزوده و مخلوط کنید، سپس در یخچال بگذارید تا به غلظت سفیده تخم مرغ برسد. مرحله 2 - میوه های خرد شده و مورد نظر را با ژله نیمه بسته مخلوط کرده، در قالب مورد نظر ریخته و در یخچال گذاشته تا کاملا بسته شود. سپس در ظرف مورد نظر برگردانده و سرو نمائید.
نکات 1. برای زیباتر شدن ژله میوه می توانید میوه را قالب بزنید. 2. برای مشخص شدن تعداد ژله بایستی قالب مورد نظر را اندازه گیری نمائید، به این ترتیب که آن را از آب پر کرده و تعداد لیوان آبی که در آن جا می شود را شمرده و بر حساب آن ژله استفاده کنید. به طور مثال اگر در قالب شما 4 لیوان آب جای میگیرد، بایستی از 2 بسته ژله استفاده کنید. 3. در این دستور از 2 بسته ژله کیوی، 1عدد سیب سبز، 1 عدد پرتقال و 1عدد دراگون که یک میوه محلی می باشد استفاده شده است. این مقدار مواد برای یک قالب با گنجایش 1 لیتر مناسب می باشد.