در ظرفی شکر و خامه را با همزن خوب هم بزنید تا فرم بگیرد. باید آن‌قدر هم بزنید تا کاملاً سفت بشود و فرم بگیرد طوری‌که جای پره‌های همزن خوب رویش باقی بماند.
آب و شکر را بجوشانید تا زمانی که غلیظ بشود. بعد از روی حرارت بردارید و قهوهٔ قوی یا اسپرسو را اضافه کنید، هم بزنید و بگذارید خنک شود.
پنیر ماسکارپونه را در ظرفی بریزید و با همزن هم بزنید تا نرم بشود. اگر پنیر ماسکارپونه پیدا نکردید، از جایگزینش استفاده کنید ولی اگر به این پنیر دسترسی دارید، ترجیح با آن است. ماسکارپونه را به خامه اضافه کنید و با همزن هم بزنید تا نرم و یکدست بشود. در غیر این‌صورت سه چهارم لیوان پنیر خامه‌ای را با یک چهارم لیوان خامه مخلوط و سپس آن را با خامهٔ فرم‌گرفته نیز مخلوط کنید.
ظرف مورد نظر را آماده کنید، لیدی‌فینگرها را وسط ظرف یک ردیف بچینید و با برس از قهوه‌ای که درست کرده‌اید روی لیدی‌فینگرها بکشید. راه دیگر این است که لیدی‌فینگرها را چند ثانیه در شربت فرو کنید و دربیاورید (بیشتر از این نشود چون له می‌شوند). سپس مقداری از مایهٔ پنیر و خامه را روی لیدی‌فینگرها بریزید و با قاشق رویش را صاف کنید. لایه‌ای دیگر از لیدی‌فینگرها را روی خامه بچینید. باز هم با برس قهوه بزنید و باز مایهٔ پنیر و خامه را رویش بریزید. با قاشق صافش کنید و خیلی آرام رویش را بپوشانید.
ظرف را به‌مدت حداقل ۸ ساعت در یخچال بگذارید. هر چقدر بیشتر بماند، خوشمزه‌تر می‌شود. شما می‌توانید از شب قبل تیرامیسو را درست کنید. موقع سرو، روی تیرامیسو پودر کاکائو الک کنید. می‌توانید شکلات تلخ هم رویش رنده کنید.