1. روغن را در تابه‌ بزرگ و روی شعله متوسط گرم می‌کنیم. پیاز خرد شده را اضافه می‌کنیم و خوب سرخ می‌کنیم تا طلایی شوند(حدود 5 دقیقه).
2. سیر، زردچوبه، زیره، دانه خردل، برگ بو و پودر چیلی را به تابه افزوده و برای 30 ثانیه یا تا وقتی که عطر ادویه‌ها بلند شود، هم می‌زنیم. برنج را نیز به مواد می‌افزاییم و برای 30 ثانیه مرتب هم می‌زنیم تا مواد خوب به هم آغشته شوند.
3. يك لیوان آب در برنج می‌ریزیم و زیر آن را زیاد می‌کنیم. پس از 20 دقیقه، عصاره مرغ یا سبزیجات را در ا لیوان آب جوش حل می‌کنیم و به برنج اضافه می‌کنیم.
4. حرارت زیاد را حفظ کنید تا برنج به جوش بیاید. پس از مدتی که آب برنج جمع شد، در قابلمه را دم کنی می‌گذاریم شعله را کم می‌نماییم تا برنج به آرامی دم بکشد. برنج را برای 20 دقیقه می‌پزیم.
5. در همین حال بادام هندی ها را به تکه‌های درشت خرد می‌کنیم و در تابه‌ که مخصوص سرخ کردن است و روی شعله متوسط قرار می‌دهیم تا بادامها طلایی شوند(1 تا 2 دقیقه).
6. مخلوط برنج را به دیس مورد نظر منتقل می‌کنیم. آب‌لیموترش را افزوده و هم می‌زنیم سپس بادام‌های سرخ شده را روی برنج می‌ریزیم و برنج را سرو می‌کنیم.