اگر این سالاد را به مقدار کم درست کنید به عنوان پیش غذا و اگر مقدار آن را زیاد کنید به عنوان غذای اصلی میتواند استفاده شود چون به دلیل موادی که داخلش استفاده میشود غذای کامل محسوب میشود.

1-قوطی تن ماهی را حتماً ده دقیقه بجوشانید به هیچ وجه قوطی را روی گاز نگذارید بلکه بیندازید داخل آب جوش تا جوشیده شود.از فلفل دلمه ای های رنگ دیگر هم میتوانید استفاده کنید.
2-به جای زیتون سیاه میتوانید از زیتون سبز هم استفاده کنید.دانه های داخل گوجه فرنگی را خالی کرده و بعد به شکل مربعی خرد میکنیم.
3-این سالاد سس مخصوص به خود را دارد اما اگر دوست داشته باشید میتوانید با سس های دیگر هم بخورید اما توصیه میشود سس سبکی را انتخاب کنید.
4-میتوان از قالبهای تکی یا یکجا استفاده کرد. اگر از قالبهای فلزی استفاده میکنید حتما با قلمو باید چرب کنید.
5-از هر قالبی که دوست داشته باشید در هر شکلی که باشد میتوانید استفاده کنید.خمیر را داخل قالب قرار میدهیم و تقریباً شکل گل به آن میدهیم.قالبها را داخل فر میگذاریم حرارت دو طرف و باد گرم را مشخص میکنیم با حرارت 180 درجه سانتی گراد 15 دقیقه زمان میدهیم تا خمیرها پخته شود.
6-تن ماهی را داخل ظرفی میریزیم. برای اینکه بوی بد تن ماهی را بگیریم اولین چیزی که به آن اضافه میکنیم آب لیموی تازه است. لیموی تازه تن ماهی را خیلی خوشمزه تر میکند.
7-اگر روغن تن ماهی را گرفته باشیم اینجا کمی روغن زیتون اضافه میکنیم اما اگر روغن آن را نگرفته باشیم نیازی به روغن زیتون نیست.
8-تن ماهی را با لیمو خوب مخلوط میکنیم و یک ق غ نعنا برای خوشبو کردن ماهی و هضم سریع سالاد اضافه کرده سپس مواد دیگر شامل لوبیا سبز، فلفل دلمه ای، ذرت، زیتون سیاه و گوجه فرنگی را اضافه کرده و با دو تا قاشق فلزی خیلی آهسته مواد را مخلوط میکنیم.

خود این مایع سالاد بدون خمیر هم یک غذای کامل است و با هر نانی میتوانید بخورید.
وقتی مواد خوب مخلوط شد و لانه ها هم در فر پخته شد و فرم گرفت.مواد را داخل لانه ها پر میکنیم.