1. گوشت را کمی درشت‌تر از گردو خرد کرده، می‌شوئیم و در ظرف مناسبی می‌ریزیم.
2. پیاز سرخ کرده را داخل گوشت ریخته، ظرف را روی حرارت ملایم قرار می‌دهیم. عصاره گوشت گوساله الیت را اضافه می‌کنیم و در ظرف را مي‌گذاریم، گاهی هم می‌زنیم تا آب گوشت کشیده شده، پیاز له شود.
3. سه تا چهار لیوان آب می‌ریزیم، حرارت را ملایم می‌کنیم تا گوشت نیمه‌پز شود. سبزی را تمیز کرده، می‌شوئیم و در آبکش می‌ریزیم تا آب آن کاملا کشیده شود. سبزی را هم خرد می‌کنیم و با دو سه قاشق روغن کمی سرخ می‌نمائیم.
4. زردچوبه را با سبزی یک تفت می‌دهیم و آن را در گوشت می‌ریزیم، کمی نمک و فلفل به گوشت می‌زنیم. ترشی آن را اندازه می‌کنیم. در صورت مصرف رب به جای زردچوبه، رب را هم داخل سایر مواد می‌ریزیم. می‌گذاریم گوشت و سبزی پخته شده، خورش جا بیفتد.
5. بادمجان‌ها را پوست کنده، یک چاک به آن‌ها می‌دهیم و کمی نمک می‌پاشیم. بقیه روغن را در تابه ریخته، تابه را روی حرارت ملایم قرار می‌دهیم. وقتی روغن داغ شد، اطراف بادمجان‌ها را در حرارت ملایم سرخ می‌کنیم تا طلایی شود.
6. بعد باد‌مجان‌ها را در صافی می‌چینیم تا روغن اضافی آن‌ها گرفته شود و آن‌ها را در یک ردیف روی خورش می‌چینیم. بادمجان‌ها باید در موقع سرخ شدن با حرارت ملایم بپزد و با خورش زیاد نجوشد که له گردد و شکل خودش را از دست بدهد. کافی است که ترشی و طعم سبزی به خورد آن برود.
7. موقع کشیدن، سبزی و گوشت را در دیس مي‌کشیم و بادمجان‌ها را اطراف دیس دیس می‌چینیم. ممکن است در اواخر طبخ یکی دو عدد گوجه‌فرنگی را خرد کنیم و روی خورش برای زیبایی آن بریزیم. کافی است که گوجه‌فرنگی کمی بجوشد ولی له نشود و در خورش نمایان باشد.